اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس بنیاد مسکن دماوند خبر داد

اختصاص اعتبار 3 میلیارد ریالی به طرح هادی مرای دماوند

خبرگزاری فارس: کارشناس امور واگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از اختصاص اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال به طرح هادی روستای "مرا" در دماوند خبر داد.

اختصاص اعتبار 3 میلیارد ریالی به طرح هادی مرای دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران ـ دماوند، رضا امامی پیش از ظهر امروز در جریان سلسله بازدیدهای بخشداری و شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان دماوند از روستای "مرا" که با حضور سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند، مدیرعامل شرکت آبفای روستایی دماوند، رئیس اداره برق منطقه دماوند و سایر مسئولان محلی انجام شد اظهار داشت: خوشبختانه این طرح در شرایطی مناسب با همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستای مرا در حال انجام است.

وی با ارائه گزارشی از صدور اسناد مالکیت برای واحدهای مسکونی روستای مرا خاطر نشان کرد: در سال‏های گذشته، بخش عمده‏ای از واحدهای مسکونی روستای مرا از سند روستایی بهره‏مند شدند.

امامی ادامه داد: تنها چند واحد مسکونی این روستا بدون سند باقیمانده است که در صورت تکمیل پرونده و ارسال مجدد آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند، مشمول اجرای این طرح می‏شوند.

کارشناس امور واگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با اشاره به وضع تیرهای برق در طرح هادی روستایی گفت: اغلب تیرهای برق قدیمی مناطق روستایی نه تنها در دماوند بلکه در بسیاری از نقاط کشور در اوایل انقلاب بدون برنامه نصب شده‏اند.

وی ادامه داد: از این‌رو امور کارشناسی و دقت لازم در این زمینه دیده نمی‏شود و تنها اصل برق‏رسانی در سریع‏ترین زمان ممکن مدنظر مسئولان آن زمان بود.

امامی اضافه کرد: در حال حاضر تیرهای برق و همچنین تیرهای مخابرات قدیمی بنیاد مسکن را در زمان اجرای طرح‏های هادی روستایی با مشکلاتی مواجه می‏سازد.

کارشناس امور واگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند افزود: این مهم با مسئولان دفتر مرکزی در میان گذاشته شد؛ اما بر اساس اعلام آنها، اعتبارات اختصاصی به طرح‏های هادی روستایی محدود و مختص اجرای پروژه‏هایی مانند آسفالت‏ریزی و جدول‏گذاری است.

وی ادامه داد: بنابراین اعتبارات طرح‏های روستایی از چندان انعطافی برای سایر امور نظیر جابه‏جایی تیرهای برق بهره‏مند نیست و مواردی از این دست باید از طریق بخشداری و فرمانداری پیگیری و حل و فصل شود.

امامی اضافه کرد: روستای مرا به دلیل آنکه دهستان مرکزی محسوب می‏شود، از اعتبار مناسبی از سوی بنیاد مسکن برای اجرای طرح هادی برخوردار شد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول