اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

جلب رضایتمندی رهبری در سند تحول بنیادین تکلیف‌آور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: جلب رضایتمندی مقام معظم رهبری در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امری تکلیف‌آور است.

جلب رضایتمندی رهبری در سند تحول بنیادین تکلیف‌آور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر خلیل رضایی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: این امر بار مسئولیت ما در اجرای این سند در استان را سنگین‎تر می‎کند و باید با تلاش مضاعف و پیگیری مجدانه از تمام نیروها، استعدادها و قابلیت‎ها برای عملی کردن این سند استفاده کنیم.

وی افزود: کمیته اجرایی این سند در همه مناطق استان برگزار شده و در مجموع تاکنون بیش از 230 نشست در این ارتباط در استان داشته‎ایم و مسائل ریز و درشت تحقق این طرح را بررسی و تجزیه و تحلیل کرده‎ایم.

رضایی ادامه داد: بر اساس بررسی‎های انجام شده در راستای اجرای این سند، در کشور به ازای هر 10.5 دانش‌آموز یک معلم وجود دارد که این رقم در استان بوشهر برای هر 9.25 دانش‌آموز یک معلم یا حقوق‌بگیر فرهنگی شامل مدیر، معاون و یا مشاور است.

وی تصریح کرد: باید بر اساس نیروهایی که داریم برنامه‎ریزی برای ساماندهی نیروها داشته باشیم و اطلاع‎رسانی‎های لازم در این زمینه انجام شده و دوره‎های آموزشی در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: از آنجا که کتاب پایه‎های دوم و ششم ابتدایی کاملا تغییر کرده است دوره‎های علمی ضمن خدمت برای ارتقای توان علمی معلمان برگزار می‎شود.

رضایی اضافه کرد: در سال آینده تحصیلی 3 هزار و 439 کلاس پایه اول تا پنجم و 570 پایه ششم مستقل خواهیم داشت و بر همین اساس به 570 معلم مستقل نیز برای این پایه نیاز داریم.

وی با بیان اینکه ابلاغ دستی آموزگاران پایه‎های اول، دوم و ششم انجام شده است گفت: امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان دو ماه زودتر انجام می‎شود و در خردادماه نیز دوره‎های آموزشی معلمان برگزار می‎شود.

رضایی اظهار داشت: در مجموع در سال تحصیلی جدید 4 هزار و 9 کلاس درس ابتدایی خواهیم داشت و نیروهای موجود 3 هزار و 991 نفر است و با کمبود 132 نیرو مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر نیروها در شهرستان بوشهر هستند، با انتقال نیروها و همچنین جذب آموزشیاران نهضتی می‎توانیم مشکل کمبود نیرو را حل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: همه آموزشیاران نهضت دوره‎های آموزش عالی را طی کرده‎اند و تحصیلات دانشگاهی دارند و باید زمینه جذب آنان به آموزش و پرورش فراهم شود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول