اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان یزد:

وضعیت تئاتر در یزد دگرگون می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد سال 91 را سال دگرگونی وضعیت تئاتر و هنرمندان این عرصه دانست.

وضعیت تئاتر در یزد دگرگون می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی بعد از ظهر امروز در مراسم اردیبهشت تئاتر ایران اظهار داشت: امسال پروژه عظیم تالار مرکزی شهر یزد تکمیل می‌شود و در اختیار هنرمندان عرصه تئاتر قرار می‌گیرد.

وی افزود: از نمونه سالن‌های این تئاتر در کشور چند مورد بیشتر ساخته نشده که یکی از آنها در استان دارالعلم و دارالعباده یزد احداث شده است.

عبدالحسینی عنوان کرد: بر این اساس، زیرساخت‌های تئاتر در استان یزد در حال تکمیل است از این‌رو به نظر می‌رسد سال جاری سال تحول و دگرگونی عرصه تئاتر استان یزد باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، راه‌اندازی کانون‌های تخصصی تئاتر را کاری مثبت و ارزنده از سوی انجمن نمایش استان یزد دانست و ابراز امیدواری کرد با تصویب اساسنامه و آیین‌نامه هر یک از این کانون‌ها در مجامع عمومی خودشان، فرآیند تشکیل این کانون‌ها تکمیل شود.

* هنرمندان به یاری تئاتر دانش‌آموزی استان یزد بشتابند

وی همچنین با تاکید بر ضرورت آموزش عملی و تئوری تئاتر هم در مرکز استان و هم در شهرستان‌های تابعه و اختصاص بودجه‌ای به این منظور از سوی اداره کل ارشاد یزد، به اهمیت توجه ویژه به تئاتر دانش‌آموزی به عنوان تئاتری جریان‌ساز و سازنده اشاره کرد و از نمایشگران و اهالی تئاتر خواست تا به هر شکل ممکن به یاری تئاتر دانش‌آموزی بشتابند.

وی گسترش و توجه بیشتر به نمایش طنز و کمدی را از ضروریات حوزه تئاتر برشمرد و گفت: جامعه ما با استقبال خوب و قابل توجهی که از چند نمایش طنز اجرا شده اخیر در یزد به عمل آوردند، نشان دادند که به اینگونه نمایش‌ها توجه ویژه‌ای داشته و به آن نیاز دارند.

* هنرمندان تئاتر یزد در رسانه ملی معرفی می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به تعامل خوب ارشاد یزد با صدا و سیمای استان، از تهیه برنامه‌ای تولیدی از شبکه تابان با هدف معرفی هنرمندان و بسترهای توسعه فرهنگ و هنر یزد و پخش آن به صورت هفتگی خبر داد.

وی افزود: در این برنامه قرار نیست به عملکرد ارشاد پرداخته شود بلکه مردم و مخاطبان با فعالیت‌ها و شخصیت‌های هنری و فرهنگی استانشان بیشتر آشنا خواهند شد.

عبدالحسینی ضمن تقدیر از عملکرد رئیس و اعضای شورای مرکزی انجمن نمایش استان یزد و اعلام حمایت اداره کل ارشاد از مجموعه هنرمندان این رشته، عباس ملازینلی که از هنرمندان باسابقه و با تجربه در این رشته است را به عنوان مشاور خود در حوزه هنرهای نمایشی معرفی کرد.

در این مراسم پیام شاه آبادی معاون هنری وزارت ارشاد که به مناسبت آیین بزرگداشت تئاتر صادر شده بود، قرائت شد.

پایان‌بخش این آیین نیز تجلیل از 11 هنرمند پیشکسوت و جوان فعال تئاتر در استان بود که با اهدای جایزه، لوح تقدیر و تندیس روز جهانی تئاتر از آنها تقدیر به عمل آمد.

احمدعلی مهدی‌نژاد، محمد جباری، حسن کوراغلی، عباس ملازینلی، رامین قادری‌نسب، رعنا مؤمنی، کرامت یزدانی، حسین آقایی میبدی، علی جاور، محمدعلی زمانیان و ذبیح‌الله محمودی از جمله هنرمندان تجلیل شده در این مراسم بودند.

هر سال روز جهانی تئاتر در نیمه دوم اردیبهشت ماه در سراسر کشور گرامی داشته می‌شود که به آیین "اردیبهشت تئاتر ایران" مشهور است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول