اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده هنر و فرهنگ جهاد دانشگاهی:

تئاتر کودک در قم ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده هنر و فرهنگ جهاد دانشگاهی گفت: استان قم دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای در هنرهای نمایشی به خصوص تئاتر کودک است.

تئاتر کودک در قم ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد

محمدعلی خبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ظرفیت‌های فراوان هنر تئاتر در قم اظهار کرد: باید بستر مناسبی برای استفاده از امکانات موجود فراهم شود زیرا تئاتر تأثیر فراوانی در فرهنگ یک منطقه و کشور داشته و باید مورد توجه واقع شود.

وی افزود: حوزه هنری استان قم حامی طرح کتاب‌پژوهی پنج دهه تئاتر در قم بوده و از همه هنرمندان باسابقه قم نیز در این زمینه استفاده خواهد شد ضمن اینکه مشابه این اقدام نیز قرار است در حوزه هنرهای سنتی نمایشی قم انجام شود.

مجری طرح کتاب‌پژوهی پنج دهه تئاتر قم در ادامه به ظرفیت‌های گسترده تئاتر کودک در قم اشاره کرد و گفت: دو دهه گذشته، دوره خوبی برای تئاتر کودک قم و کشور بوده است و چنانچه تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد، تأثیر آن چشمگیر خواهد بود.

وی با تاکید بر افزایش تعداد اجرای تئاترهای کودک در قم تصریح کرد: این کار موجب می‌شود که هنرمندان قم با نقاط قوت و ضعف خود آشنایی بیشتری یافته و از فرصت‌های در اختیار قرار داده شده، نهایت بهره را ببرند.

رئیس پژوهشکده هنر و فرهنگ جهاد دانشگاهی بیان داشت: شیوه‌های آیینی و حضور در جایگاه حرفه‌ای تئاتر با تکیه بر سبک‌های جدید از دیگر ظرفیت‌های هنری قم محسوب می‌شود ضمن اینکه موضوعات مذهبی نیز جایگاه ویژه‌ای در قم داشته و باید مورد توجه مسئولان هنری و فرهنگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان قم دارای موقعیت خوبی از نظر ظرفیت‌های هنری و نمایشی در سطح کشور است گفت: وجود همه این ظرفیت‌ها در کنار هم، در بسیاری از استان‌ها دیده نمی‌شود.

خبری خاطر نشان کرد: گروه‌های تئاتر قم هماهنگی خوبی با یکدیگر داشته و فعالیت‌های خود را در سبک‌های گوناگون پیگیری می‌کنند.

دبیر کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اجرای نمایش با موضوعات ارزشی و ملی در قم عنوان داشت: ظرفیت اجرای تئاتر بر اساس نمایشنامه‌های خارجی نیز در قم وجود داشته و این امر چندین بار صورت گرفته است ضمن اینکه حتی در تهران نیز تعداد نمایش‌های اجرا شده بر اساس متون ایرانی بیشتر از تئاترهای خارجی است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول