اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

برنامه‏‌های ویژه میلاد امام علی (ع) در دماوند اجرا می‏‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: برنامه‏‌های ویژه میلاد حضرت‌امیرالمومنین (ع) در شهرستان دماوند اجرا می‏‌شود.

برنامه‏‌های ویژه میلاد امام علی (ع) در دماوند اجرا می‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏‌فرزاد در جلسه هماهنگی دستگاه‏‌ها و نهادهای شهرستان دماوند که به منظور ارائه برنامه‏‌های بزرگداشت حماسه سوم خرداد، سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)، میلاد حضرت امام‌علی (ع) و قیام 15 خرداد برگزار شد، به حماسه جاودان سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت است و این مهم باید در خلال همین مناسبت‏‌ها ترویج یابد، گفت: یکی از راه‏های ارتقای این فرهنگ مقدس نکوداشت مناسبت‏‌های مربوط به دفاع مقدس است.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: سوم خرداد یکی از روزهای بزرگ و جاودان در تاریخ ایران اسلامی است که در آن رزمندگان و بسیجیان توانستند طعم تلخ شکست را به کام دشمن بچشانند؛ دشمنی که اعلام کرده بود اگر خرمشهر توسط نیروهای اسلام بازپس گرفته شود، کلید شهر بصره را واگذار خواهد کرد که این نشان از اهمیت موضوع دارد.

قاسمی‏‌فرزاد اضافه کرد: در نکوداشت این روز بزرگ همه دستگاه‏‌ها باید اهتمام ویژه‏‌ای به کار گیرند و چهره شهرها به این مناسبت تغییر یابد و فضاسازی مناسب صورت گیرد.

* نصب تصویر شهید جهان‏‌آرا به عنوان نماد خرمشهر در دماوند

وی ادامه داد: همچنین مطلوب است، تصویر شهید جهان‏‌آرا به عنوان نماد خرمشهر و شهدای عملیات بیت‏‌المقدس در شهرستان دماوند نصب شود.

فرماندار شهرستان دماوند با طرح موضوع بزرگداشت یاد و نام امام‌خمینی (ره) در ایام رحلت جان‏گداز ایشان تأکید کرد: در شهرستان دماوند برنامه‏‌های متنوعی به اجرا گذاشته خواهد شد که سرآمد آن اعزام 3 هزار نفر از مردم شهرستان دماوند به مرقد مطهر امام راحل است که در روز 14 خرداد‌ماه انجام خواهد شد.

قاسمی‏‌فرزاد با اشاره به تقارن میلاد حضرت‌علی (ع) و سالروز قیام حضرت امام اظهار داشت: در این روز با احترام به شهدای 15 خرداد 42 که آغازگر نهضت اسلامی امام‌خمینی (ره) است، برنامه‏‌های ویژه میلاد حضرت امیرالمومنین (ع) در شهرستان دماوند برگزار می‏‌شود.

دیدار با خانواده‏‌های معظم شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و مسابقات فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری دو یادواره شهدا در شهرهای رودهن و آبعلی و برپایی ایستگاه‏‌های صلواتی در شهرستان دماوند از جمله برنامه‏‌های ایام سوم خرداد‌ماه سالروز آزادسازی خرمشهر، رحلت امام‌خمینی (ره)، میلاد حضرت علی (ع) و قیام 15 خرداد است.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول