اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی کشور در مشهد:

تمام پروژه‌های نیمه‌تمام مرمت آثار تا پایان دولت دهم به پایان می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در مشهد گفت:‌ تمام پروژه‌های نیمه‌تمام مرمت آثار تا پایان دولت دهم در کشور به اتمام می‌رسد.

تمام پروژه‌های نیمه‌تمام مرمت آثار تا پایان دولت دهم به پایان می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود علویان‌صدر ظهر امروز در جمع کارکنان اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی از اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مرمت آثار در قالب پروژه‌های مهر ماندگار تا پایان دولت دهم خبر داد.

وی تأکید کرد: مردم سرزمین ما در طول هزاران سال حیات خود ابتکار مدیریت بهینه برمبنای فرهنگ و اقلیم منطقه زیستی خود را در دست داشته و این امر رمز موفقیت گذشتگان در سازگاری با محیط بوده است.

وی اظهار کرد: ‌ایرانیان در تعامل انسان با محیط همواره به ارزش‌های انسانی پایبند بوده و به طبیعت نیز احترام گذاشته‌اند و تقویت همین مفاهیم سبب شده تا میراث فرهنگی ایران با ارزش‌های انسانی عجین شده باشد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تأکید بر اینکه در آثار تاریخی برجای مانده از گذشتگان بالندگی و نشاط دیده می‌شود، افزود: هر بنایی که در گذشته ساخته شده مطابق با نیازها و فهم ارزش‌ها بوده است چیزی که امروز در معماری‌های جدید جایگاه خود را از دست داده و دیگر منازل ما آسایش و حس راحتی گذشته را ندارد.

مجتبی رجایی‌خراسانی سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی نیز گفت:‌ در دوره مدیریت سیدحسن موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی اقدامات بسیار مناسبی در ارتباط با حوزه مختلف صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: احیای کارگروه گردشگری و اخذ حق رأی در شورا‌ عالی استان از اقدامات بسیار مناسب بوده که در این دوران روی داده است.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی منطقه آزاد زیارتی در مشهد نخستین بار توسط این اداره‌کل مطرح شد، افزود: امیدواریم با بررسی بیش‌تر و رایزنی‌های رئیس سازمان با رئیس جمهور لایحه معرفی مشهد به عنوان منطقه آزاد زیارتی هر چه زودتر تهیه و تصویب شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول