اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کسب رتبه ششم رقم خورد؛

ارتقای 10 رتبه‌ای ایران در المپیاد بین‌المللی مهارت جهانی

خبرگزاری فارس: مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان‌ گفت: در یازدهمین دوره المپیاد بین‌المللی مهارت جهان جایگاه تیمی کشور از شانزدهم به ششم ارتقا یافته است.

ارتقای 10 رتبه‌ای ایران در المپیاد بین‌المللی مهارت جهانی
یدالله جماعتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی مهارت که در کشور انگلیس برگزار شد افتخارات مطلوبی کسب شده است.
وی با بیان اینکه پنج نفر از استان زنجان در این رقابت‌ها حضور داشتند، افزود: دو نفر به عنوان شرکت‌کننده و سه نفر به عنوان داور در این دوره از رقابت‌های بین‌المللی شرکت کرده بودند.
مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان‌ تصریح کرد: از افراد شرکت‌ کننده در یازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت امید کرمی که آماده رقابت و کسب مدال در این رقابت‌ها بود به دلیل تحریم کشور انگلیس از دور رقابت‌ها خارج شد.
وی افزود: امید کرمی به دلیل اینکه شرکت زیمنس اسپانسر مالی رشته کنترل صنعتی بود با وجود آمادگی کامل از دور رقابت‌ها کنار رفت.
جماعتی یادآور شد: از 12 رشته شرکت ‌کننده از کشور دو رشته تراش سی.ان.سی و کنترل صنعتی به دلیل تحریم از گردونه مسابقات کنار رفته و در 10 رشته دیگر شرکت کنندگان کشورمان نتایج مطلوبی کسب کردند.
وی افزود: در این رقابت‌ها رتبه کشور در مقایسه به دو سال گذشته و مسابقات مهارت 2009 در کشور کانادا مقام تیمی کشور از 16 به رتبه ششم ارتقا یافت.
مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان‌ تصریح کرد: تیم کشورمان پس از تیم‌های کره، برزیل، چین، ژاپن و آلمان جایگاه ششم را در بین کشورهای شرکت‌کننده در این رقابت‌ها کسب کرد.
وی از کسب مدال افتخار این دوره از مسابقات توسط مجتبی کریمی خبر داد و گفت: مجتبی کریمی در رتبه پنجم این دوره از مسابقات مدال افتخار کسب کرد.
جماعتی خاطرنشان کرد: استان زنجان تنها استان شرکت ‌کننده در این دوره از رقابت‌ها بود که دو نماینده در این مسابقات داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری اردوی آمادگی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت خبر داد و افزود: در این اردو شرکت‌ کنندگان در 22 رشته حضور دارند که در نهایت 18 رشته در مسابقات جهانی شرکت کرده و مدال‌های رنگارنگی را برای کشور کسب می‌کنند.
مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان‌ با اشاره به حضور پر رنگ استان در یازدهمین دوره مسابقات مهارت کشور خاطرنشان کرد: 10 مدال رنگارنگ و دو دیپلم افتخار از دستاوردهای این دوره برای استان زنجان بود.
وی از ثبت‌نام سه برابری علاقمندان در دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان خبر داد و یادآور شد: در سال جاری در این نوع مسابقات یک‌هزار و 181 نفر شرکت کردند که 503 نفر در مرحله استانی پذیرفته شده و 22 نفر از جوانان ماهر در اردوی آمادگی برای مسابقات ملی مهارت کشور حضور دارند.
جماعتی تصریح کرد: هفته نخست آذر ماه سال جاری مسابقات ملی مهارت در تهران و کرج برگزار می‌شود که امیدواریم انتخاب شدگان استان زنجان در این دوره نیز مدال‌های رنگارنگی کسب کنند.
وی با بیان اینکه انتخاب شدگان دوازدهمین دوره مهارت به کشور آلمان برای حضور در مسابقات جهانی اعزام می‌شوند، تصریح کرد: اعضای تیم زنجان از آمادگی کامل برای حضور در این مسابقات برخوردار هستند.
مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان‌ خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در اردیبهشت ماه و مرحله استانی آن در مرداد ماه سال جاری برگزار شده و پذیرفته شدگان به مرحله کشوری که آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود راه یافته‌اند.
وی از همکاری مطلوب اداره کل فنی و حرفه‌ای برای برگزاری مسابقات ملی مهارت تقدیر کرد و افزود: افرادی که در مسابقات ملی مهارت مقام‌ کسب می‌کنند به عنوان نخبه معرفی شده و از مزایای بنیاد نخبگان استفاده می‌کنند.
مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان‌ ادامه داد: استان زنجان از ظرفیت‌های لازم برای حضور در مسابقات مختلف برخوردار است که از 22 نفر شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات انتظار مدال‌های رنگارنگ را داریم.
وی با اشاره به حمایت‌های استاندار زنجان از مسابقات ملی مهارت یادآور شد: زمینه‌سازی مناسبی برای حضور علاقمندان در مسابقات ملی مهارت در استان وجود دارد.
جماعتی از مسئولان خواست تا برگزاری مسابقات ملی مهارت را حمایت کنند تا استعدادهای پنهان جوانان بیشتر شکوفا شده و از خدمات دولت بیشتر استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ناصر حیدری، علی افشار و محمد علی قنبری یکتا به عنوان داور در مسابقات جهانی مهارت در لندن حضور داشتند، افزود: این داوران به ترتیب در رشته‌های شبکه و سخت‌افزار، کنترل صنعتی و رباتیک در این دوره از مسابقات داوری کردند.
مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان گفت: امید کرمی با کسب مدال طلای کشوری در رشته رباتیک به عنوان نفر برتر موفق کسب رتبه برتر کشوری در این دوره از مسابقات شد و در چهل و یکمین دوره المپیاد جهانی مهارت لندن به همراه مجتبی کریمی حضور داشت.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول