اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

ششم ابتدایی در اردبیل نیازمند 830 کلاس درس است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای راه‌اندازی مقطع ششم ابتدایی در سال تحصیلی آینده در اردبیل 830 کلاس درس نیاز داریم.

ششم ابتدایی در اردبیل نیازمند 830 کلاس درس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده  صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش کوثر اظهار داشت: از این تعداد کلاس با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و فرمانداری‌ها 162کلاس مورد نیاز امسال تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

وی اولویت این اداره کل را تکمیل مدارس ابتدایی و نوسازی برخی از واحدهای آموزشی اعلام کرد و گفت: با توجه به استقرار نظام جدید آموزشی 6، 3، 3 از سال تحصیلی آینده تلاش می‌شود تا فضا و امکانات مورد نیاز برای دانش‌آموزان فراهم شده تا برای اولین بار نظام جدید آموزشی به ویژه در پایه ششم ابتدایی زمینه و بستر تحول فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی وزارت آموزش و پرورش از عملکرد پروژه مهر سال 90 استان‌‌های کشور، استان‌ اردبیل رتبه اول کشور در این زمینه را کسب کرد.

محمود‌زاده یادآور شد: پروژه مهر از طرح‌های موفقی است که هر سال قبل از بازگشایی مدارس برای تجهیز، تعمیر و بهسازی واحدهای آموزشی اجرا می‌شود.

این مسئول از آماده شدن 40 بسته آموزشی ، برگزاری 10 آزمون پیشرفت تحصیلی، راه‌اندازی 300 مدرسه هوشمند و اتصال 700 مدرسه به اینترانت ملی و قطب‌بندی 38 گانه آموزشی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به وضعیت کنکور سراسری بیان داشت: هم اکنون این جایگاه نوزدهم است ولی با برنامه ‌ریزی‌ها و اقداماتی که از مهر ماه سال گذشته آغاز کرده‌ایم این رتبه به میانگین 10 تا 15 کشوری می‌رسد.

محمود‌زاده گفت: ارتقای شاخص و جایگاه استان در بحث کنکور، توجه جدی به افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها و توجه به بومی‌گزینی در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

وی از آمادگی کامل اداره کل آموزش و پرورش استان برای استقرار و عملی شدن نظام آموزشی جدید با تدوین 12قالب برنامه‌ای خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای نظام جدید آموزشی برای دانش‌آموزان و معلمان فراهم شده و در استقرار این نظام مشکلی نداریم.

محمود‌زاده به چهار اولویت ساماندهی نیروی انسانی، افزایش کیفیت آموزشی، تجهیز منابع و نیروی انسانی و تعلیم و تربیت دینی با عنوان اولویت مستمر آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: هوشمند سازی مدارس و تک‌نوبته کردن آنها از دیگر اولویت‌ها است.

این مسئول همچنین از تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورشی این استان و کسب رتبه دوم استان در کشور در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان این که تا پایان برنامه پنجم توسعه میزان دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای باید به 50درصد برسد، خاطرنشان کرد: شهرستان کوثر در این زمینه در استان رتبه ششم را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود‌زاده همچنین از برگزاری یادواره 63 شهید فرهنگی استان با حضور وزیر آموزش و پرورش در هفته معلم خبر داد.

وی در پایان سخنان خود نسبت به حل برخی مشکلات آموزشی و پرورشی شهرستان کوثر قول مساعد داد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول