اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ملایر:

اساتید زن در دانشگاه‌ها الگوی دختران دانشجو باشند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه ملایر گفت: اساتید زن در دانشگاه‌ها باید الگویی برای دختران دانشجو باشند.

اساتید زن در دانشگاه‌ها الگوی دختران دانشجو باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، بهمن امانی عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از اساتید و کارمندان زن دانشگاه ملایر به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) از جهات مختلف اشاره کرد و افزود: سخن گفتن از بانویی که سرآمد تمام زنان عالم است در کلام و گفتار ما نمی‌گنجد و وقتی به دوران کوتاه عمر این بانوی بزرگ نگاه می‌کنیم کمتر کسی را می‌توان یافت با سن 18 سالگی به همه کمالات برسد که خداوند به عنوان خالق هستی با خوشنودیش خوشنود و با غضبش خشمناک شود.

وی خطاب به زنان گفت: چه ارزشی بالاتر از اینکه شما از جنس زهرا (س) هستید و باید در دختر، همسر و مادر بودن نیز به مانند ایشان باشید.

رئیس دانشگاه ملایر به جایگاه اجتماعی زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز زنان ما در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و ... در جامعه پا به پای مردان فعالیت می‌کنند و در این راستا در بسیاری از امور از مردان نیز موفق‌تر بوده که این افتخار بزرگی برای همه ماست.

وی گفت: باید توجه داشت که فعالیت اجتماعی زن نباید وی را از مهم‌ترین مسئولیتش که خانه‌داری و تربیت دینی فرزندان است، باز دارد.

امانی به فعالیت زنان در بدنه دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: وجود کارمندان و اساتید زن در دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف بسیار فراوان است و دانشگاه ملایر نیز از این امر مستثنی نیست.

وی به موضوع مهم حجاب در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: در اسلام چادر برای زنان به عنوان حجاب برتر است اما این به این معنا نیست که اسلام پوشیده بودن را فقط چادر تلقی و پوشش‌های دیگر را منع کرده باشد چراکه زن باید با رفتار و عفت و حیا در جامعه ظاهر شده و به فعالیت اجتماعی بپردازد.

رئیس دانشگاه ملایر ادامه داد: امروز زنان ما در فعالیت‌های اجتماعی خود ثابت کرده‌اند که با حجاب می‌توان به موفقیت رسید و حجاب محدودیتی برای پیشرفت نیست.

وی خطاب به کارمندان و اساتید زن در دانشگاه گفت: شما باید در همه زمینه‌ها به عنوان الگویی برای دختران دانشجو باشید و به عنوان مادر و خواهری مهربان با دانشجویان دختر ارتباط صمیمانه برقرار کنید تا مسائل و مشکلاتشان را با شما در میان بگذارند.

معاون ستاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر نیز به مقام و منزلت حضرت زهرا (س) و جایگاه زن از دیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت: در اسلام به زن از نوع جنسیتی نگاه نشده و مرد و زن در اسلام برابرند و ارزش و اعتبار هر کس در نزد خداوند ایمان و تقواست.

حجت‌الاسلام محمد احمدوند به جایگاه زنان در دنیای امروز اشاره کرد و افزود: متأسفانه دنیای غرب زن را امروز از دیدگاه نفسانی و به عنوان ابزار و کالا نگریسته و هویت زن را زیر سؤال برده است.

وی بیان کرد: اگر هویت زن مسلمان در جایگاه حق خودش در جامعه و دنیا شناخته و به کرامت و ارزش زن پی برده شود دشمن به خود اجازه نمی‌دهد که هویت زن را زیر سؤال ببرد.

معاون ستاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر گفت: امروز باید ارزش‌هایی که اسلام برای زن قائل است، احیا شود و تنها راه رسیدن به این مهم بیداری زنان مسلمان است که اجازه ندهند فرهنگ‌های بیگانه به ارزش‌هایشان آسیب وارد کنند.

در پایان بعد از اجرای مولودی‌خوانی از اساتید و کارمندان زن دانشگاه ملایر تجلیل شد.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول