اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

بانوان ایران الگوی تمام عیار زن مسلمان هستند

خبرگزاری فارس: استاندار قم با صدور پیامی فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته زن را تبریک گفت.

بانوان ایران الگوی تمام عیار زن مسلمان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور آمده است: فاطمه آن گوهر گنجینه حیا و اسوه تقوا و معنویت، به عنوان نماد تربیت و انسان‌سازی، چشم مخلوق را پس از طلوع انوار حق و گذر از تاریک خانه جاهلیت، مجذوب اوج عروج به قله کمالات و فضائل کرد. فاطمه، آن فریادگر پاکی است که درک او، درک شب قدر است. تداوم بخش سلاله پاک محمدی که نامش برگرفته از «فاطر السموات» است. سرمنشأ رحمت و عنایت، شریف‌ترین مخلوق در بندگی خدا، اسوه شگفت طهارت، آموزگار خوب شهادت که برتر از تمام مردان عالم است. آن خورشیدی که بر تارک اسلام می درخشد. آن اختر گیتی‌فروزِ آسمانِ علم و دین که پاسدار و حامی ولایت و شیرزن میدان سیاست است.

در ادامه این پیام‌ آمده است: زهرا کوثر خداست، معّرف نهایت کمال زن و اوج عروج انسانی است. لحظه لحظه زندگی زهرا سلام‌الله علیها سرشار از سازندگی و تربیت است، او با انفاق و احسانش، اطعام و دعوتش، سلام و ادبش، دعا و قرآنش، راستگویی و محبتش، انصاف و وفایش، فریاد و سکوتش و علم و حلمش درس سازندگی به همه انسان‌ها در همه تاریخ آموخت.

در این پیام افزوده شده است: رسول مهربانی و رحمت با تکریم پاره تن خویش، به عنوان سمبلی از عطوفت و پاکی، بر عقاید جاهلی پیرامون زن خط بطلان کشید و ارزش و جایگاه او را عزت و حرمت داد و با گذشت قرن‌ها از آن احیای راستین منزلت زن و در عصری که بشر به ظاهر متمدن با استفاده ابزاری از زن، شخصیت و کرامت انسانی او را مخدوش ساخت، انقلاب اسلامی ایران به تأسی از آن رسول مهربانی‌ها، بستر به کمال رسیدن زن را فراهم و او را به اوج خود رسانید.

در این پیام آمده است: این تحول اساسی و نگاه ارزشی به زن موجب شد تا بانوان فهیم و فرهیخته کشور با الهام از آموزه‌های فاطمی و زینبی هم در متن زندگی و هم در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی و تربیتی حضوری مؤثر و تعیین‌کننده داشته باشند. حضوری پر توان که در عین حفظ موازین اخلاقی و ارزش‌های معنوی، الگوی جدیدی از ایفای نقش اجتماعی زن در مقابل دیدگان جهانیان عرضه کرد و موجب این باور در میان سایر ملل شد که زنان می‌توانند با تمسک به ارزش‌های معنوی و پایبندی به موازین و معیارهای اخلاقی، در جهان پر تلاطم امروز که به دلیل خلأ معنوی، در پی یافتن حلقه‌های گمشده ارزش‌های اخلاقی است، به عنوان الگوی قابل تأسی مطرح شوند و اینک در دهه چهارم حیات طیبه انقلاب اسلامی که چرخ‌های بزرگ پیشرفت و عدالت به دستان توانمند انسان‌های تربیت یافته در نهاد پاک خانواده‌ با شتاب در حال حرکت است، کشور بیش از پیش نیازمند نشر و اشاعه تفکر فاطمی بوده و این مهم می‌تواند توسط قشر عظیم بانوان بلند همت رقم بخورد.

در پایان این پیام آمده است: میلاد فرخنده ریحانةالنبی، مدافع مکتب نبوی، پاسدار تشیع علوی حضرت فاطمه زهرا (س) و فرزند برومندش احیاگر اسلام ناب محمدی و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را به همه هموطنان عزیز و مردم شریف و متدین استان مقدس قم، به‌ویژه زنان اندیشمند و مادران افتخارآفرین این خطه، تبریک و تهنیت عرض کرده و امیدوارم زنان جامعه ما با تأسی به زندگی دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان اسوه بزرگ انسانیت، عصمت و شرافت، شناخت و بصیرت کافی نسبت به شأن و جایگاه واقعی زن، الگوی تمام عیار زن مسلمان ایرانی را به جهان تشنه حقیقت معرفی و رسالت تاریخی خود را در همه عرصه‌ها به منصه ظهور برسانند.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول