اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام حسینی در گفت‌وگو با فارس:

الگوی فاطمی آرمان انقلاب اسلامی است/ ارزش‌مداری فاطمی در جامعه امروز ترویج شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: الگوی فاطمی آرمانی است که انقلاب اسلامی تلاش می‌کند جامعه را به سوی آن ببرد.

الگوی فاطمی آرمان انقلاب اسلامی است/ ارزش‌مداری فاطمی در جامعه امروز ترویج شود

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تبریک فرا رسیدن روز زن و سالروز میلاد حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در اسلام انسانیت محور بوده و جنسیت یک مسئله فرعی بر انسانیت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: انسانیت یک فرد به روح او بستگی دارد و مسئله جنسیت به جسم مربوط می‌شود، در نتیجه در راه رسیدن به قرب الهی و مراحل والای انسانیت، زن یا مرد بودن مطرح نیست.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: خدای متعال هم زنان را در قرآن مورد خطاب قرار می‌دهد و هم برای زندگی مردان قوانینی وضع می‌کند و این موضوع نشان‌دهنده این است که هر دو این قشر برای رسیدن به سعادت، راهی جز عمل به دستورات الهی ندارند.

وی گفت: در قرآن زنان پاکی مانند آسیه، همسر فرعون برای تمام کسانی که ایمان آورده‌اند، الگو معرفی می‌شوند و این موضوع نشان می‌دهد توانایی رسیدن به بلندترین مقامات معنوی در زنان نیز وجود دارد.

حسینی با اشاره به جایگاه معنوی حضرت زهرا(س) اظهار داشت: امام زمان(عج) در مورد مادرشان حضرت زهرا(س) می‌فرمایند که او الگو و اسوه برای ما است و ائمه(ع) نیز برای رفع مشکلات به مادرشان متوسل می‌شدند.

وی خاطر نشان کرد: اسلام در دورانی که اعراب برای زن هیچ ارزشی قائل نبودند و به دنیا آمدن یک دختر برای پدر ننگ محسوب می‌شد، به زن ارزش داد و پیامبری را برای جامعه مبعوث کرد که دست دخترش را می‌بوسید و پیش پای او از جا برمی‌خواست.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه اسلام شخصیت زن را احیا کرد ابراز داشت: پیامبر(ص) تکریم زن را نشانه بزرگواری افراد می‌دانست و تحقیر شخصیت بانوان را کار افراد حقیر و پست معرفی می‌کرد.

وی با اشاره به وظایف نظام اسلامی در تبیین الگوی فاطمی برای زنان و مردان جامعه امروز گفت: حضرت زهرا(س) آرمانی است که ما را به اهداف مقدسی که باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم، هدایت می‌کند و چه در مرحله عمل و چه در مرحله شناخت هیچ‌گاه نمی‌توانیم به نور وجود فاطمه زهرا(س) دست پیدا کنیم.

حسینی اذعان داشت: البته حرکتی که لازم بوده در این مسیر صورت بگیرد، تا امروز انجام نشده و جامعه ما هنوز راه زیادی در پیش دارد تا به جامعه فاطمی برسد.

وی با اشاره به تکریم زنان و شکوفایی استعدادهای آنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز زنان در جامعه ما می‌توانند به بالاترین مراتب در درجات علمی و پست‌های کلیدی دست یافته و ضمن حفظ کرامت خود پیشرفت‌های مادی و معنوی را تجربه کنند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: البته امروز نیز با توجه به گذشت بیش از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی جامعه ما بسیار با مرحله‌ای که از لحاظ الگوبرداری از شخصیت فاطمه زهرا(س) باید به آن می‌رسید، فاصله بسیار دارد و دلیل آن عدم شناخت صحیح از این بانوی بزرگوار است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از جامعه ما امروز به آفت دنیازدگی مبتلا شده است گفت: روح بندگی و روح عبادتی که در حضرت زهرا(س) وجود داشت و ارزش‌مداری وی در زندگی باید در جامعه امروز ما ترویج شود.

حسینی تصریح کرد: یکی از موانع بزرگ سر راه هدایت جامعه در مسیر الگوی فاطمی و تربیت زنان بر اساس آن، اشتباهات افرادی است که در چشم جامعه مروج این الگوها محسوب می‌شوند و نقصان در شخصیت این افراد جامعه را نسبت به الگوهای اصیل بی‌میل می‌کند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول