اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

چیدمان برنامه‌های صدا و سیما کارشناسانه نیست

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: ساختار چینش پخش برنامه‌ها از صدا و سیما بر پایه یک برنامه کارشناسانه و روانکاوی شده نیست.

چیدمان برنامه‌های صدا و سیما کارشناسانه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام ناصر نقویان بعد از ظهر امروز در آیین جشن بزرگ کوثر در شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه امروز دشمن همانند یک گرگ به حریم جامعه و خانواده‌های ما وارد شده و به هیچکس رحم نمی‌کند، اظهار داشت: برای مقابله با حرکات و طرح‌های فکری فرهنگی دشمن باید همه در یک اراده همگانی منسجم خیلی کار و تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: کسانی که مسئول انتشار زیبایی‌های دین مبین اسلام هستند باید با تقویت و کیفی‌سازی برنامه‌های متفاوت هنری، قالب گویش‌ها و گفتمان‌های ما را به شکلی جذاب ارائه داده در این راستا تحول و تغییر دهند.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ساختار چینش برنامه‌های صدا و سیما بر پایه یک برنامه کارشناسانه روانکاوی شده نیست، تأکید کرد: عدم آشنایی با مخاطبان و روحیات آنها و زمان‌های اوج تعداد بینندگان یکی از علل کاهش تأثیرگذاری این مرجع ملی به عنوان مرکز معتمد و قانونمند در میان مردم است.

وی این ضعف رسانه ملی را یک دلیل عمده در گرایش نسل پر انرژی جوان و نیازمند به نشاط به طرف منابع ظاهرا جذاب با محتوای مخرب دشمن عنوان کرد.

نقویان با اشاره به عدم توجه مسئولان صدا و سیما به نیازها و مطالبات مردم در ساخت و اجرای برنامه‌ها تصریح کرد: میلیون‌ها قطره خون جوانان این مرز و بوم ریخته شده است که امروز شما به عنوان مسئول در این جایگاه منصوب شده‌اید و باید متوجه باشید این ملت چه چیزی نیاز دارد.

وی با اشاره به عدم تنظیم ساعات کاری و فعالیت زنان در این نهاد ملی خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما کشور گفت: شما برای ارائه بیلان کاری بین‌المللی خود با طراحی و زمان‌بندی غیر اصولی و غلط، بنای اصلی و چارچوب استحکام زندگی افراد اجتماع یعنی خانواده را سست می‌کنید.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با بیان اینکه شعار دادن در روند زندگی مشترک سالم دردی را درمان نمی‌کند، خاطرنشان کرد: مردم باید خواسته‌های خودشان را به رسانه همگانی اعلام کنند و مسئولان امر نیز باید پاسخگوی عملکرد خود به ملت باشند.

وی ناآگاهی و ناکارآمدی را از جمله عوامل در موفق عمل نکردن صدا و سیما در مواجهه با هجمه فرهنگی دشمنان خواند و تأکید کرد: بازنگری این مهم مستلزم بررسی موشکافانه کارشناسان خبره و متبحر در این عرصه است.

نقویان در خصوص اینکه چرا ما تنها به مراسم گریه و عزاداری‌ها توجه می‌کنیم، تصریح کرد: بر اساس روایات و احادیث وارده ایجاد شادی و نشاط از اعتکاف در مسجد النبی (ع) نیز واجب‌تر است، به کارگیری و شناخت ادبیات درست اسلام در ایجاد بسترهای شادابی و پویایی مردم نیز راهکار کاربردی در ایمن‌سازی جامعه از همه ناهنجاری‌ها است.

وی در ادامه گفت: پدری که می‌خواهد خانه‌اش کانون فرشتگان باشد و مادری که می‌خواهد بچه‌هایش خوب تربیت شوند و معلم و استادی که می‌خواهد موفق باشد باید به ادبیات نشاط آور آشنایی و تسلط داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر برای تربیت فرزندانمان سرمایه‌گذاری نکنیم باید چند برابر آن را برای جلوگیری از بی‌تربیتی آنها هزینه کنیم، اظهار داشت: امام حسین (ع) که ما تنها سینه زدن برای ایشان را بلد هستیم در راستای نهادینه کردن اصول واقعی تربیت فرزندان خود سرمایه‌گذاری‌های کلان داشته‌اند.

نقویان با تأکید براینکه وظیفه ما تنها خواندن روضه اباعبدالله و گریه کردن نیست، تصریح کرد: همه باید راستای جاری‌سازی رفتار و کردار ائمه اطهار (ع) در جریان تمام زوایای زندگی اجتماع کنونی تلاش و اهتمام دوچندان داشته باشیم.

وی رفتار، اعمال و گفتار ما را مصداق بارز حقانیت شیعه خواند و اذعان کرد: در صورتی که رفتار و عمل بد از ما به عنوان یک شیعه سر بزند بیننده حرکات ما را عقیده و فرهنگ ما را باطل و غلط می‌خواند.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: پروردگار حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) را الگوی کامل برای بشر آفریده است و ایشان را اسوه حرکت در مسیر زندگی بشر به ویژه مسلمانان و شیعیان با بهره‌مندی از ابزار عقل معرفی کرده است.

وی در پایان استفاده درست و بجا از واژه‌ها در زندگی زناشویی و تربیت فرزندان را راهی کلیدی در استمرار و مستحکم‌سازی خانواده دانست و اظهار داشت: مطالعه و واکاوی چگونگی زندگی حضرت زهرا(س) هادی و راهگشای همه امور زندگی خانواده‌هاست.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول