اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس مصوبه دولت

شبکه‌های صدا و سیما 60 دقیقه در روز برنامه‌ کشاورزی پخش می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: هر یک از شبکه‌های ملی و استانی رادیو و تلویزیون حداقل چهار روز در هفته و حداقل60 دقیقه در هر شبانه‌روز به تولید و پخش برنامه‌های کشاورزی اقدام خواهند کرد.

شبکه‌های صدا و سیما 60 دقیقه در روز برنامه‌ کشاورزی پخش می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در نشستی با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان و معاونان این مرکز افزود: آیین‌نامه اجرایی ماده 18 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: هیئت‌ وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت جهادکشاورزی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و به استناد تبصره چهار ماده 18 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب 1389  آیین‌نامه اجرایی ماده 18 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی را تصویب کرد.

محمدیان تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران علاوه بر برنامه‌های رادیو و تلویزیونی گروه جهاد با تشکیل گروه دانش ترویج و توسعه بخش کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به طراحی، برنامه‌ریزی، تولید و پخش برنامه‌های متناسب با مأموریت‌های هر شبکه اقدام می‌کند.

محمدیان افزود: با تشکیل گروه دانش ترویج و توسعه بخش کشاورزی و منابع طبیعی هر یک از شبکه‌های ملی و استانی رادیو و تلویزیون، حداقل چهار روز در هفته و حداقل60 دقیقه در هر شبانه روز، با ویژگی‌های مشخص شده در این مصوبه به تولید و پخش برنامه‌های کشاورزی اقدام خواهند کرد.

وی اظهار کرد: این برنامه‌های فوق‌العاده متناسب با ویژگی‌های هر شبکه رادیویی و تلویزیونی، موضوعات و مخاطبان مورد نظر، تقویم زراعی و فعالیت‌های جاری بخش کشاورزی و منابع طبیعی در ساختارهای مختلف از قبیل نمایشی، مستند، گزارش، مسابقه، ترکیبی و خبر تولید و در زمان مناسب از نظر پر مخاطب بودن همان شبکه پخش می‌شود.

محمدیان افزود: این برنامه‌ها با نظر کارگروه سیاستگذاری و تعیین محتوا در قالب اخبار، مباحث آموزشی ـ ترویجی، ارائه روش‌های علمی در راستای افزایش بهره‌وری تولید، انتقال یافته‌های تحقیقاتی، معرفی الگوهای موفق، تبیین قوانین و مقررات بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی و عشایری، ارتقای پنداره شغلی و اجتماعی کشاورزان، دامداران، مرتع‌داران، جنگل‌نشینان، عشایر و خانواده‌های روستایی، رفع موانع تولید و کـسب و کار به منظور ارتقای منزلت اجتماعی انجام می‌پذیرد.

وی تاکید کرد: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این آیین‌نامه از محل منابع پیش‌بینی شده در تبصره سه ماده 18 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و بر مبنای موافقتنامه مبادله بین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهادکشاورزی با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تأمین خواهد شد.

محمدیان افزود: بر اساس این مصوبه، گزارش ارزیابی عملکرد اجرای این آیین‌نامه هر سال به صورت مشترک توسط وزارت جهادکشاورزی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به هیئت ‌وزیران ارائه می‌شود.

وی گفت: صدا و سیما، دانشگاه عمومی برای کل مخاطبان بخش کشاورزی است و لازم می‌دانم خاطرنشان سازم که ارتباط این سازمان با صدا و سیمای مرکز استان به ویژه بخش خبر و اطلاعات صمیمانه و تنگاتنگ و در راستای توسعه بخش کشاورزی بوده است.

محمدیان افزود: امیدوارم در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی همچنین سال نهضت توسعه کشاورزی با تعامل هرچه بیشتر بتوانیم مفاد تفاهمنامه را در سایر بخش‌ها نیز مو به مو عملیاتی سازیم.

انتهای پیام/ح10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول