اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی:

تعاملات جهاد کشاورزی و صدا و سیما افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: ماده 18 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی موجب گسترش تعاملات بین دو مجموعه سازمان جهادکشاورزی استان و بخش رادیو و شبکه سهند می‌شود.

تعاملات جهاد کشاورزی و صدا و سیما افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی نواداد صبح امروز در نشستی با مسعود محمدیان رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ابلاغ آیین‌نامه اجرایی ماده 18 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی از سوی معاون اول رئیس جمهور وظیفه سنگین و بسیار مهمی بر دوش مجموعه صدا و سیما واگذار کرده است، اظهار کرد: به محض ابلاغ این مصوبه و تفاهم‌نامه از سوی سازمان صدا و سیما، کارهای اجرایی عملیاتی شدن آن از سوی این سازمان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه شبکه سهند و رادیوی مرکز تبریز برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای در طول سال‌های گذشته برای توسعه اقتصاد استان به ویژه در بخش کشاورزی ضبط و پخش کرده است، افزود: امیدوارم در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بتوانیم با درایت و مدیریت صحیح دو مجموعه بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را عملی سازیم.

علی عیسی‌زاده معاون صدای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه وظیفه صدا و سیما اطلاع رسانی است، گفت: البته این اطلاع رسانی در بخش کشاورزی زمانی موثر خواهد بود که از سوی افکار قوی محققان و صاحبنظران بخش کشاورزی تغذیه شود.

وی تخصصی کردن برنامه‌ها در بخش کشاورزی را اولویت شبکه استانی صدا دانست و گفت: در حوزه برنامه‌سازی رادیو تلاش می‌شود ضمن رویکرد تخصصی، برنامه‌ها بر اساس نیاز و میل مخاطب تهیه و پخش شود.

معاون صدای مرکز آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افزایش تعداد مخاطبان، مستلزم کارآمدتر کردن پیام تولید شده است، خاطرنشان کرد: در بحث کیفی‌سازی پیام‌ها و پیام رسانی پویا باید برنامه‌ها با نگاه به نیازهای مخاطب ساخته شود و رادیو به‌عنوان رسانه‌ای فراگیر و در دسترس، با وجود توسعه فناوری‌های نوین ارتباطی، هنوز جایگاه خود را در بین مردم به ویژه کشاورزان و روستاییان حفظ کرده است.

عیسی‌زاده با بیان اینکه برای افزایش تولید و بهره‌وری بخش کشاورزی باید امنیت کشاورزان و تولیدکنندگان را بالا ببریم افزود: این کار نیز با آموزش روش‌های مختلف تولید، تقویت بیمه محصولات کشاورزی، بکارگیری فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی امکان‌پذیر خواهد بود.

بر اساس ماده 18 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی به منظور ارتقای منزلت اجتماعی، دانش و توانمندی‌های فعالان بخش کشاورزی و منابع طبیعی و عشایری و پوشش مناسب برنامه‌های ترویجی و گسترش برنامه‎های توسعه انتقال تجارب و یافته‎های تحقیقاتی در این بخش، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است علاوه بر برنامه‎های رادیو و تلویزیونی گروه جهاد در تمام شبکه‎های سراسری داخلی رادیو تلویزیونی و همچنین شبکه‎های استانی متناسب با موضوعات خاص استانی و کشوری با ایجاد گروه «دانش ترویج و توسعه بخش کشاورزی و منابع طبیعی» نسبت به تهیه و پخش برنامه‎های ویژه بخش کشاورزی اقدام کند.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول