اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هدایتخواه:

شأن چادر در برنامه‌های صدا و سیما حفظ شود

خبرگزاری فارس: مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی ساخته‌های تلویزیونی به خصوص سریال‌ها شأن چادر این حجاب برتر حفظ نمی‌شود.

شأن چادر در برنامه‌های صدا و سیما حفظ شود

ستار هدایتخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: نباید با حرکات و سکنات خود این‌گونه در خانواده‌ها القا کنیم که چادر مانند یک بند است، که امروزه خواسته و یا ناخواسته توسط والدین چنین موضوعی رواج یافته است.

مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برخی مادران به صورت لسانی فرزندان خود را امر به حجاب می‌کنند ولی ناخواسته هنگامی که از کار و یا خرید برمی‌گردند چادر خود را چنان کنار می‌اندازند که گویی باری بزرگ بر دوش آن‌ها بوده که همین اعمال به ظاهر پیش پا افتاده خود نوعی بدآموزی بوده و موجب دوری گزیدن فرزندان از حجاب می‌شود.

مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی تولیدات تلویزیونی اشاره کرد و بیان داشت: چرا باید القا شود که چادر تنها مربوط به قبرستان‌ها و زندان است و در سریال‌های تلویزیونی آنجا که پای چادر در کار است زنان کلفت و رخت‌شورها باید محجبه باشند و خانم دکترها در تولیدات تلویزیونی ما بی‌چادر نمایش داده شوند.

وی با بیان اینکه چنین مواردی مربوط به ضعف برنامه‌ریزی است، تصریح کرد: برخی بدحجابی‌ها در کشور نیز سازمان یافته است که توسط ضد انقلاب و دشمنان ترویج می‌شود و در طول سه دهه اخیر دیده‌ایم که سازمان منافقین با همکاری صهیونیست‌ها عملا در گفته‌های خود تصریح می‌کنند که باید برای مبارزه با جمهوری اسلامی قبل از هر چیز بی‌حجابی و بدحجابی را در جامعه رواج داد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: همفر در خاطرات خود تاکید بر این دارد که باید زن مسلمان را ابتدا تشویق به بی‌حجابی و رهایی از چادر کرد و آن‌گاه اهداف خود را در چنین کشورهایی دنبال کنیم.

وی به نقل قولی از فرانتس فانون نویسنده الجزایری تبار فرانسه در مورد حجاب اشاره کرد و افزود: زن مسلمان و با حجاب به دلیل این که در حجاب خود دیگران را می‌بیند و دیده نمی‌شود محرومیت را بر استعمار تحمیل کرده است و هرگاه قدرت‌های استعماری خواستند بر کشورها مسلط شوند زنان و جوانان را به دام کشیدند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول