اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل:

جشنواره خیرین الگوی ترویج احسان بی‌منت است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل گفت: جشنواره خیرین در حوزه مدرسه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی و تربیتی شایسته‌ترین الگوی ترویج احسان بی‌منت در جامعه است.

جشنواره خیرین الگوی ترویج احسان بی‌منت است

جواد ‌قرآن‌نویس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سال‌هاست که این حرکت مثبت به صورت ملی، منطقه‌ای و استانی آغاز شده و حرکت آغاز شده سهم عمده‌ای را در ترغیب و تشویق متمولین و افراد دارای تمکن مالی در سهیم شدن امر خیر و نیکوی مدرسه‌سازی داشته است.

وی نقش رسانه‌ها و مطبوعات را در زمینه ترویج و نهادینه شدن این امر مقدس بسیار اساسی توصیف کرد و گفت: تا کنون در استان اردبیل 13 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز برگزار شده که در همه این جشنواره‌ها یک حضور رو به جلو را از سوی اقشار مختلف جامعه اعم از زنان و مردان، جوانان و میانسالان و سالخوردگان شاهد بودیم که با رغبت و اشتیاق تمام در امر خیر و نیک مدرسه‌سازی مشارکت داشتند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل با اعلام اینکه چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، به خبرنگار فارس خاطرنشان کرد: امسال نیز قرار است در تمام مناطق مراکز شهرستان‌ها و برخی از بخش‌ها این جشنواره برگزار شود تا اقدام به جمع‌آوری کمک‌های خیرین و عمل به نیت پسندیده آنها کنیم.

قرآن‌نویس در ادامه سخنان خود بیان داشت:‌ در 13 جشنواره‌ای که خیرین متعهد و با نیت پاک تعهد کمک کرده‌اند بالغ بر 150 میلیارد تومان بود که به جرات می‌توان گفت سال گذشته بهترین فصل و سرآغاز در حرکت مبارک خیرین در عمل به تعهدات و ساخت مدارس بوده است.

این مسئول یادآور شد: در این حرکت مثبت و معنوی با کمک مادی و معنوی خیرین 317 آموزشگاه و مدرسه در قالب یک‌هزار و 320 کلاس درس و همچنین دو واحد آموزشی شبانه‌روزی، پنج باب نماز‌خانه، دو باب کتابخانه و دو باب آزمایشگاه و کارگاه آموزشی احداث شده و تحویل آموزش و پرورش شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل حرکت مظلومانه و بی‌ادعای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان را یادآور شد و ادامه داد: در استان اردبیل تاکنون سه جشنواره بانوان خیر را نیز برگزار کرده‌ایم تا از توانمندی و بضاعت آنها در این حوزه استفاده کنیم.

قرآن‌نویس با گرامیداشت یاد و نام بزرگ خیر مدرسه‌ساز کشور مرحوم حسنعلی علیپور به خبرنگار فارس گفت: در ادامه این مسیر خیر نامی همچون جعفر‌زاده ‌مقدم و ابراهیمی سعی دارند در تبعیت از حرکت مرحوم علیپور برای ساخت 72 مدرسه به نام شهدای کربلا به تعداد اسرای کربلا مدرسه احداث کنند به طوری که بنای این حرکت مثبت و ماندگار نیز برقرار شده است.

وی تصریح کرد: خیرین مدرسه‌ساز علاوه بر مدرسه‌سازی در تجهیز و خرید وسایل و لوازم مورد نیاز مدارس همتی وافر داشتند به گونه‌ای که سعی کردند در حد توان و بضاعت در خرید و تجهیز سایت کامپیوتری مدارس، هوشمند‌سازی مدارس، تجهیز کتابخانه‌ها و نماز‌خانه‌ها و برخی دیگر از امکانات مورد‌ نیاز پیشقدم شوند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل در پایان سخنان خود امر خیر و نیک مدرسه‌سازی را بهترین حسنه و شایسته‌ترین اندوخته دنیوی و اخروی اعلام کرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: در سایه شکل‌گیری و برگزاری چنین جشنواره‌هایی امروز در مناطق و نواحی مختلف آموزش و پرورش شاهد آن هستیم که معلمان خیر و نیک ‌خصلت نیز آستین بالا زده‌اند تا از حقوق ماهانه خود مبلغی را برای کمک به مدرسه‌سازی تقدیم کنند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول