اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی ساختمان همدان:

استفاده از فناوری‌های نوین جهانی بومی‌سازی شود

خبرگزاری فارس: رئیس نظام مهندسی ساختمان همدان با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین جهانی بومی‌سازی شود، گفت: البته جای آموزش نیز در دانشگاه‌های ما خالی است، معماری ما دچار تضاد است و مفهوم مشخصی از معماری نداریم.

استفاده از فناوری‌های نوین جهانی بومی‌سازی شود

بهزاد محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به سوم اردیبهشت به عنوان روز معمار و گرامیداشت این روز اظهار کرد: روز معمار سالروز گرامیداشت معمار و ریاضیدان برجسته قرن دهم و یازدهم هجری است.

وی تأکید کرد: شیخ بهایی به عنوان استادی ممتاز، عارف و فیلسوفی بی‌همتا بود که با استفاده از علوم مهندسی به معماری جان تازه‌ای بخشید.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان ادامه داد: بزرگداشت این معمار بزرگ محدود به کشور ما نبوده به طوری که سازمان علمی فرهنگی یونسکو سال 2009 میلادی را به عنوان سال شیخ بهایی معرفی کرد و با این اقدام بر رسالت صاحبان اندیشه در عرصه معماری این مرز و بوم افزود.

وی ابراز داشت: این دقت نظر، متخصصان و معماران را بر آن داشت تا معماری و شهرسازی حال حاضر را مورد توجه جدی قرار داده و با توجه به صنعتی شدن جوامع بشری، نوع نگاه مسئولان حوزه مدیریت شهری را در این مقوله تغییر دهند.

محمدی تأکید کرد: به طور قطع از این رهگذر می‌توانیم هویت از دست رفته خود در اجرای معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی را با برداشتن قوانین نامتعارف که سنخیتی با ایدئولوژی ما ندارد بدست آورده و با استفاده از دانش مهندسی روز مجدداً هویت خود را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر و در حالی که معماری ایران قدیم شناسه فرهنگی ما محسوب می‌شود، نمی‌دانیم که با هویت معماری ایران فعلی چه باید بکنیم؟، افزود: بدون بازنگری در فرضیات نمی‌توان به توسعه و اعتلای معماری دست یافت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان ابراز داشت: ساختار مدنیت جدید در زندگی بشر و معماری، پتانسیل آن را دارد تا به یک معماری متعالی تبدیل شود و لازم است این معماری با مشخصه عقلانی و روحانی با نگاهی به فناوری‌های نوین، علم و ضوابط معماری - شهرسازی و معنویات در معماری به منصه ظهور برسد.

وی افزود: استفاده از فناوری‌های نوین جهانی باید بومی‌سازی شود و در راستای معماری امروز مورد استفاده قرار گیرد.

محمدی ابراز داشت: البته در این بین جای آموزش نیز در دانشگاه‌های ما خالی است و معماری ما دچار تضاد است و مفهوم مشخصی از معماری و مهندسی نداریم.

به گفته وی، توسعه شهرهای ما بدون توجه به بافت کهن و معماری گذشته صورت می‌گیرد و ساخت و سازهای جدید، نابودی هویت و مرگ معماری ارزشمند ما را به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان تأکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری‌، جامعه مهندسین نیز همگام با سایر دستگاه‌های خدمتگزار و حاکمیتی با گسترش نظام مهندسی در حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و استفاده از فناوری‌های نوین به دست با کفایت متخصصان ایرانی با استاندارد بالا و متناسب با فرهنگ کشورمان گام‌های خود را بر می‌دارد.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز با الهام از معماری و شهرسازی اسلامی به رسالت خود جامه عمل پوشانده و در راستای ارتقا و کارآمدی این نهاد نظارتی خواهد افزود.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول