اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس‌ارشد مسائل سیاسی:

نام‏گذاری سال‏ها جریان فرهنگی خاصی را دنبال می‏کند

خبرگزاری فارس: کارشناس‌ارشد مسائل سیاسی گفت: نام‏گذاری سال‏ها جریان فرهنگی خاصی را دنبال می‏کند و نشان می‏دهد که کار فرهنگی، کاری خزنده و آرام است.

نام‏گذاری سال‏ها جریان فرهنگی خاصی را دنبال می‏کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، ابوتراب کاتبی صبح امروز در نشستی سیاسی در دامغان به نام‏گذاری سال‏های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: نام‏گذاری سال‏های اخیر از سوی مقام معظم رهبری بی‏هدف نبوده است.

وی ادامه داد: کار فرهنگی، کاری خزنده و آرام است و به صورت بطنی باید صورت گیرد.

این کارشناس‌ارشد مسائل سیاسی افزود: نام‏گذاری‏ها جریان فرهنگی خاصی را دنبال می‏کند و این امر توسط امام خامنه‏ای در سال‏های اخیر صورت گرفته است.

کاتبی بیان داشت: مقام معظم رهبری سال 78 را سال امام خمینی(ره)، بنیان‏گذار انقلاب اسلامی و سال 79 را سال امیرالمؤمنین(ع) نام‏گذاری کردند که این نام‏گذاری‏ها با جنبه‏های سیاسی، فرهنگی و مذهبی ادامه داشت تا سال 87 که بعد از 9 سال نام‏گذاری‏ها را با جنبه اقتصادی انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: دلایل داخلی نام‏گذاری سال‏ها عواملی همانند در پیش داشتن افق 1404، ورود نسل دهه 60 به بازار کار، لزوم تعمیر و بازسازی در صنایع داخلی، لزوم مبارزه با مشکلاتی از قبیل کار، مسکن و ازدواج بوده است.

این کارشناس‌ارشد مسائل سیاسی با بیان علل خارجی نام‏گذاری هر سال افزود: تحریم‏های غرب و اتحادیه اروپا، وقوع بحران‏های فراگیر اقتصادی در غرب و تأثیر آن در اقتصاد جهانی، وقوع ناآرامی‏ها و تحولات در کشورهای عرب، اقتصاد کشورهای همسایه و رقیب و احتمال عقب افتادن ایران و تغییرات سریع در تکنولوژی و تولید از جمله دلایل نام‏گذاری سال‏هاست.

کاتبی گفت:‌ تولید ملی عبارت از ارزش پولی همه کالاها و خدمات است که در طول یک سال انجام می‏شود.

این کارشناس‌ارشد مسائل سیاسی بیان داشت: منطق غرب، منطق «حق با کسی است که غلبه کند» است و این منطق با شکست رو به ‏رو می‏شود.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول