اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌شمالی:

سفرهای دولت به استان‌ها تبلور عینی عدالت‌محوری است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به در پیش بودن برگزاری جشنواره یکصدمین سفر دولت تاکید کرد: سفرهای دولت به استان‌ها تبلور عینی توسعه عدالت‌محوری است.

سفرهای دولت به استان‌ها تبلور عینی عدالت‌محوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسن قلی‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال خراسان‌شمالی با بیان اینکه سفرهای دولت به استان‌ها برکات فراوانی داشته است، گفت:‌حضور دولت در اقصی نقاط کشور سبب توسعه هرچه بیشتر مناطق مختلف به‌ویژه مناطق محروم شده است.

وی افزود:‌ طی این سفرها رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت ارتباط تنگاتنگی را با مردم داشته و مردمی‌بودن این دولت را به اثبات رساندند.

قلی‌زاده اظهار داشت:‌ پیگیری مسائل و مشکلات استان‌ها و همچنین مصوبات دولت از مهم‌ترین رویکردهای این سفرها بوده که تأثیر این سفرها اجتناب‌ناپذیر است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اختصاص 210 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی خراسان‌شمالی در قالب سیاست‌های دولت برای توسعه این بخش تصریح کرد:‌ براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 16 میلیارد تومان از این تسهیلات به شهرستان جاجرم، 29 میلیارد تومان به شهرستان شیروان، 12 میلیارد تومان به مانه و سملقان اختصاص یافته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌شمالی همچنین سهم بجنورد از تسهیلات توسعه‌ بخش کشاورزی را 37 میلیارد تومان،‌ راز و جرگلان را 17 میلیارد تومان، گرمه 10 میلیارد تومان و اسفراین را 26 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفته وی بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده همچنین 31 میلیارد تومان از تسهیلات این بخش در اختیار ستاد سازمان جهاد کشاورزی استان در مواقع لازم قرار می‌گیرد.

قلیزاده در ادامه با تاکید بر اجرای کامل طرح مشاغل خانگی و مشارکت بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات افزود: دولت یک نگاه ویژه‌ای را برای این طرح داشته از این رو لازم است تا بانک‌ها تعامل بیشتری را در پیشبرد این طرح داشته باشند.

وی اظهار داشت: البته با مسائل و مشکلات بانک‌ها از جمله منابع و مصارف، کاهش سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه و خط اعتباری آشنایی داشته لیکن انتظار از بانک‌ها این است تا نهایت همکاری را برای اجرای طرح مشاغل خانگی داشته باشند.

قلیزاده با بیان اینکه در سال گذشته طبق آمار منابع بانک‌های خراسان‌شمالی یک‌هزار و 129 میلیارد تومان بوده است، افزود: با این وجود مصارف و پرداخت تسهیلات به بخش‌های مختلف یک‌هزار و 999 میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار داشت:‌ بخش مسکن با یک‌هزار میلیارد تومان در رتبه اول، 506 میلیارد تومان تسهیلات بازرگانی، 321 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی و صنعت و معدن با پرداخت 224 میلیارد تومان در رتبه چهارم قرار دارد.

* سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه از سوی مردم کاهش یافته است

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان‌شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه میزان سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه از سوی مردم در بانک‌ها طی سال‌های اخیر کاهش یافته است، گفت:‌ عمده سپرده‌گذاری‌ها از سوی مردم در قالب سپرده بلندمدت و یا کوتاه‌مدت برای دریافت سود و یا گرفتن تسهیلات است.

محمود ابراهیمی با بیان اینکه بانک‌های استان با مشکل منابع مواجه هستند، تصریح کرد:‌ باید برای تقویت منابع بانکی استان، بانک مرکزی نگاه ویژه‌ای را به این استان داشته باشد.

وی در عین حال با اشاره به فعالیت بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اظهار داشت: تسهیلات زیادی از سوی بانک‌های استان در قالب‌های ازدواج، سرمایه‌گذاری، کشاورزی و ... پرداخت می‌شود.

* تدوین سند اجرایی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در خراسان‌شمالی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی هم با اشاره به تدوین سند اجرایی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این استان اظهار داشت:‌ بر اساس این سند، ارائه امسال 2 میلیون نفر ساعت آموزش به بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

حسین بابایان گفت: همچنین هفت کارگاه آموزشی تجهیز و افتتاح چهار مرکز، راه‌اندازی 20 کارگاه جدید و برنامه‌ریزی برای معرفی 20 حرفه جدید از ویژگی‌های این سند است.

وی همچنین از افزایش 14 درصدی واگذاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی در قالب این سند در سال جاری خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی برای انعقاد تفاهمنامه با 20 دستگاه، دو طرح امکان‌سنجی و همچنین هدایت شغلی 6 هزار نفر از کارآموزان آموزش فنی و حرفه‌ای از جمله برنامه‌های تدوین شده در سند اجرایی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال جدید است که باید به تایید شورای برنامه‌ریزی استان برسد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول