اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی استاندار مرکزی:

پرداختن به هنر ابزاری برای نهادینه کردن ارزش‌ها است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی استاندار مرکزی پرداختن به هنر را ابزاری مناسب برای نهادینه کردن ارزش‌ها دانست.

پرداختن به هنر ابزاری برای نهادینه کردن ارزش‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ابوالقاسم نصراللهی ظهر امروز در بیست و هشتمین نشست کارگروه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: هنر ابزار بسیار مناسبی برای پرداختن به ارزش‌ها است که می‌توان از این ابزار برای بسط و گسترش ارزش‌های والای انسانی در جامعه نهایت بهره را برد.

وی تصریح کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده که هنرمندان در تحقق این پیام نقش بسیار تاثیرگذاری دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی بر لزوم توجه مسئولان به مقوله هنر و هنرمند تاکید کرد و ادامه داد: امروز هنرمندان آن طور که باید و شاید مورد حمایت قرار نمی‌گیرند که می‌طلبد مسئولان در سال تولید ملی برای اقتصادی کردن آثار هنری هنرمندان استان چاره‌اندیشی کنند.

نصراللهی گفت: متاسفانه امروز آثار بسیاری از هنرمندان این استان که هرکدام گنیجنه بسیار با ارزشی هستند، مورد بی‌مهری مردم و مسئولان قرار گرفته که درآمدزا شدن این محصولات امری ضروری بوده و نیازمند توجه مسئولان است.

وی با بیان اینکه آثار هنری و فرهنگی با مضامین قوی هویت و اصالت ملی از جمله موارد مهمی است که حاکمیت نگاه اقتصادی و تولید ثروت از آن غافل مانده است خاطر نشان ساخت: یکی از اقدامات مؤثری که از طریق آن می‌توان محصولات هنرمندان را اقتصادی کرد، ایجاد بازارچه‌های فروش آثار هنری هنرمندان استان است که می‌طلبد این مکان‌ها در مناطق جمعیتی حاشیه شهر احداث شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز با بیان اینکه تشکیل بازارچه و نمایشگاه آثار فاخر هنری و فرهنگی به منظور حمایت از حوزه فرهنگ به عنوان یک سرمایه ایرانی در یکی از نقاط پرجمعیت اراک هدف‌گذاری شده است گفت: انتظار می‌رود با راه‌اندازی این بازارچه شاهد خلق آثار فاخر هنری توسط هنرمندان متعهد و اقتصادی کردن تولیدات هنرمندان این استان باشیم.

مصطفی مشایخی افزود: به منظور ایجاد انگیزه در هنرمندان و حمایت معنوی از آنان نام‌گذاری یکی از معابر شهری اراک به عنوان خیابان فرهنگ و هنر در نشست‌های تخصصی با هنرمندان و مسئولان فرهنگی استان تصویب شده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول