اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی:

شورای هماهنگی هنر استان قم تشکیل شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تشکیل شورای هماهنگی هنر استان قم موجب ساماندهی فعالیت‌های هنری از جمله تئاتر می‌شود.

شورای هماهنگی هنر استان قم تشکیل شود

محمد علی خبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ظرفیت‌های بالای هنر تئاتر در قم اظهار کرد: مسئله مهم در این هنر، دیده شدن کار بازیگران است و اجرای نمایش در برابر دیدگان تماشاچیان، تئاتر را به وجود می‌آورد.

وی با تاکید بر تشکیل شورای هماهنگی هنر استان قم افزود: نهادهای مختلفی می‌توانند در شاخه تئاتر این شورا فعالیت داشته باشند که یکی از مهم‌ترین آنها، آموزش و پرورش است زیرا همه افراد درگیر در هنر نمایش یعنی تماشاگران و هنرمندان، از مدارس برمی‌خیزند.

دبیر کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از دیگر ظرفیت‌های عمده هنری استان قم، حوزه‌های علمیه هستند که از بعد ارزشی، موجب ارتقای سطح کیفی هنر قم می‌شوند.

وی خواستار حمایت همه دستگاه‌ها و همکاری نهادهای مختلف برای تشکیل شورای هماهنگی هنر و تئاتر استان قم شد و بیان داشت: این مسئله به نفع هنرمندان و تئاتر استان قم بوده و دغدغه‌های فرهنگی مسئولان را نیز برطرف خواهد کرد.

خبری با اشاره به طرح کتاب‌پژوهی «پنج دهه تئاتر در قم» خاطر نشان کرد: تاریخ‌نگاری هنر، اهمیت فراوانی در پاسداشت هنرهای اصیل یک کشور و منطقه دارد و نگارش این کتاب، آغازی بر این‌گونه فعالیت‌ها در قم است.

مجری طرح کتاب‌پژوهی پنج دهه تئاتر قم با بیان اینکه بشر همواره با خاطرات خود زندگی می‌کند گفت: تمدن‌ها، خاطرات تاریخی خود را در آثار هنری به نظاره می‌نشینند و برای حرکت به سمت آینده، از این دستاوردها بهره می‌برند بنابراین برای ایجاد تحول در تئاتر قم، باید پیشینه این هنر مورد بررسی قرار گرفته و پیوندی عمیق میان گذشته، حال و آینده تئاتر قم برقرار شود.

وی ادامه داد: هدف از انجام طرح کتاب‌پژوهی پنج دهه تئاتر در قم، بازنمایی تحولات صورت گرفته در گذشته تئاتر قم به منظور اتخاذ رویکردهای بهتر در آینده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول