اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان خبر داد

اجرای 102 برنامه فرهنگی هنری در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اجرای 102 برنامه فرهنگی هنری در تقویم اجرایی سال جاری خبر داد.

اجرای 102 برنامه فرهنگی هنری در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی که با حضور روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری آموزشگاه‌های آزاد هنری در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: از این میزان برنامه تقویم اجرایی شش برنامه به صورت بین‌المللی، 10 برنامه در سطح ملی و 16 برنامه به صورت منطقه‌ای و بقیه در سطح استانی برگزار می‌شوند.

وی افزود: همه این برنامه‌های اجرایی قابلیت ارائه به موسسات و انجمن‌های فرهنگی و ادبی را دارند و باید بخش آموزش و شکل‌گیری و فرم‌دهی موسسات هنری ساماندهی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه بر راه‌اندازی بانک اطلاعاتی موسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری و شناسایی اعضای فعال این موسسات و انجمن‌ها تاکید کرد.

میمنت‌آبادی در ادامه تاکید کرد: موسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری و آموزشگاه‌های آزاد هنری باید با نگاه پرورش و انتقال پیام و مفهوم به موضوعات بپردازند.

وی اضافه کرد: امروز هر کسی بخواهد یک رسالت اجتماعی را انجام دهد باید از بطن خانواده و اطرافیان آن را آغاز کند تا بتواند آن را در سطح جامعه بسط و گسترش دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه رسالت و کار ما فرهنگی است، تصریح کرد: باید سعی کنیم در انتقال پیام خود این وظایف را به نحو احسن به انجام برسانیم.

میمنت‌آبادی بیان کرد: آنچه مدنظر ماست این است که در چارچوب قانونی موسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری شکل بگیرند و بر اساس سیاست جدید دولت کار فرهنگی را به آنها واگذار کنیم.

وی افزود: اگر تعاملات موسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان با اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوب باشد بسیاری از کارها به درستی به این موسسات سپرده می‌شود.

* نهادینه کردن ارزش‌های نظام در جامعه هدف اصلی دستگاه‌های فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعتمادسازی فضای کاری را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: نهادینه کردن ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی در جامعه هدف اصلی دستگاه‌های فرهنگی است چراکه بعضی وقت‌ها انجمن‌های فرهنگی و هنری فضا را برای تبلیغات مسموم کشورهای بیگانه در خارج از مرزها فراهم می‌کنند.

میمنت‌آبادی اضافه کرد: متاسفانه برخی از فعالیت‌های موسسات فرهنگی و هنری به جای اینکه نهادینه کردن ارزش‌های نظام و منطقه باشد فکر و طراحی آنان طوری است که خوشایند دیگران و کشورهای بیگانه و دشمنان نظام است که این امر موجب می‌شود اعتماد به این موسسات بسیار کم شود.

* چتر فرهنگی مسلط بر چتر سیاسی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه با تاکید بر اینکه چتر فرهنگی باید مسلط بر چتر سیاسی باشد، تصریح کرد: موسسات فرهنگی باید در همین راستا کار کنند و توانمندی‌های زیادی در استان کردستان وجود دارد که متاسفانه نتوانستیم از آنها استفاده کنیم.

میمنت‌آبادی در پایان با اشاره به اینکه کردستان قطب موسیقی ایران و حتی جهان است، گفت: باید سعی کنیم به تعهدات خود که ارتقای ارزش‌های داخلی و نظام جمهوری اسلامی است عمل و در راستای برجسته کردن آنها گام برداریم.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول