اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شانزدهمین دوره سینمای هنری تالار هنر

فیلم «هوگو» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی پخش می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر تالار هنر اصفهان گفت: «هوگو» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی از جمله فیلم‌هایی است که در روز جمعه 22 اردیبهشت‌ماه در شانزدهمین دوره سینمای هنری تالار هنر پخش می‌شود.

فیلم «هوگو» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی پخش می‌شود

میثم بکتاشیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: داستان هوگو درباره پسری 12 ساله است که در دهه 30 در پاریس زندگی می‌کند، پدرش که تعمیرکار ماهری بوده می‌میرد، اما هنرش به هوگو می‌رسد.

وی افزود: هوگو که در تعمیر وسایل مکانیکی کار بلد و بسیار مستعد است، پس از مرگ پدر به همراه عمویش به ایستگاه راه‌آهن مرکزی پاریس می‌رود تا کنار دست عمویش در تنظیم ساعت آنجا کمک کند.

مدیر تالار هنر اصفهان درباره ادامه داستان تصریح کرد: عمو ناپدید می‌شود و هوگو سرگردان با دختری به اسم ایزابل آشنا می‌شود که زندگی این پسر کوچک را دگرگون می‌کند.

وی ادامه داد: ایزابل کلیدی دارد که هوگو را به آخرین اختراع پدرش می‌رساند، اختراعی که رویاساز است.

بکتاشیان با بیان اینکه این فیلم محصول سال 2011 آمریکا است ، تاکید کرد: هوگو برنده جایزه فیلم سال از AFI، نامزد 11 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین فیلم‌برداری، بهترین موسیقی متن، بهترین تدوین، برنده جایزه گلدن‌گلوب بهترین کارگردانی، برنده جایزه بهترین کارگردانی از انجمن منتقدان فیلم بوستون است.

وی اضافه کرد: جایزه بهترین کارگردانی و بهترین طراحی صحنه از حلقه منتقدان فیلم فلوریدا، جایزه بهترین طراحی صحنه و رتبه دوم بهترین کارگردانی از انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس، جایزه بهترین فیلم و کارگردان از انجمن ملی نقد آمریکا و رتبه دوم بهترین کارگردانی و رتبه سوم بهترین فیلم از حلقه منتقدان فیلم نیویورک از دیگر جایزه‌هایی است که این فیلم دریافت کرده است.

مدیر تالار هنر اصفهان درباره سینمای هنری تالار هنر اصفهان تصریح کرد: در سلسله جلسات سینمای هنری فیلم‌های برگزیده سال 2011 جهان در تالار هنر که مرکزی تخصصی در زمینه هنرهای نمایشی و سینمایی است به نمایش درمی‌آید.

وی با بیان اینکه هدف از اکران این فیلم‌ها آشنایی علاقه‌مندان با فیلم‌های مطرح و  روز دنیا است، تأکید کرد: فیلم‌های «پسری با دوچرخه» به کارگردانی برادران داردن و فیلم «تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس» به کارگردانی توماس آلفرد سوناز از دیگر فیلم‌هایی است که در این سینما به نمایش در می‌آید.

بکتاشیان تأکید کرد: پس از اکران هر فیلم منتقدان در راستای ارتقای هر چه بیش‌تر سطح دانش و آگاهی مخاطبان با ساختار و محتوای فیلم‌ها به نقد و بررسی فیلم‌های اکران شده می‌پردازند.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این فیلم‌ها جمعه‌ها ساعت 10 صبح به تالار هنر واقع در میدان لاله، جنب فروشگاه رفاه مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره 5660881 تماس بگیرند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول