اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف حمایت از کودکان گرسنه جهان

فیلم پویانمایی «قاصدک» تولید شد

خبرگزاری فارس: یک کارگردان انیمیشن گفت: فیلم پویانمایی «قاصدک» با هدف حمایت از کودکان گرسنه جهان تولید شده است.

فیلم پویانمایی «قاصدک» تولید شد

علی عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: داستان این انیمیشن درباره کودکی خیابانی است که از کنار بندر تفریحی ثروتمندان می‌گذرد و به کشتی بزرگ نگاه می‌کند که قصد دارد یکی از آنها را داشته باشد.

وی افزود: کمی دورتر روی زمین تکه‌های شیرینی ریخته است و با توجه به اینکه گرسنگی به کودک فشار می‌آورد، آغاز به خوردن آنها می‌کند.

این کارگردان انیمیشن تصریح کرد: پس از چند لحظه قاصدک‌هایی کنار کودک بر زمین می‌افتد که از چشم‌های فرشته‌ای کوچک برای پسرک چکیده است.

*‌چه بسا اشکی از چشم فرشته‌ای برای کودک گرسنه چکیده باشد

وی با بیان اینکه این انیمیشن برگرفته از تصویر کودکی گرسنه است که جهانگردی در سال 2006 در کشور اکوادور گرفته، تصریح کرد: در پایان انیمیشن شعری با این مضمون که «قاصدک! چه بسا اشکی باشد که از چشم فرشته‌ای برای کودک گرسنه چکیده می‌شود».

عزیزی تاکید کرد: گفت‌وگوهای اولیه با بعضی از دوستان هنرمند که با یونیسف در ارتباط هستند انجام شده تا در صورت امکان با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی با پخش این انیمیشن و اقداماتی دیگر به جامعه بشری هشدار داده و نگاه جهانی را به سمت این موضوع جلب کنیم.

*‌فیلم‌نامه انیمیشن «کورش کبیر» در حال تکمیل است

وی که نویسندگی فیلم‌نامه پویانمایی جهانی «کوروش کبیر» را نیز برعهده دارد، درباره این انیمیشن تصریح کرد: پس از تحقیقات مفصلی که با کمک گرفتن از منابع فراوان برای ساخت این انیمیشن صورت گرفت، نگارش فیلم‌نامه آن آغاز شد و هم‌اکنون در حدود 15 دقیقه از متن فیلم‌نامه به اتمام رسیده است.

این کارگردان انیمیشن اضافه کرد: نگارش این فیلم‌نامه از حساسیت زیادی برخوردار است، چرا که برای شخصیت‌پردازی صحیح انیمیشن «کوروش کبیر» نیاز به مراجعه مداوم به منابع گوناگون داریم که این موضوع سبب شده نگارش آن به کندی پیش برود، اما از بخش‌هایی از فیلم‌نامه که به اتمام رسیده راضی هستم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول