اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت تنیس خراسان‌رضوی:

تنیس از محله‌ها فراتر رود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت تنیس خراسان‌رضوی گفت: تنیس را باید از یک محله شهر مشهد خارج و به تمام استان ببریم.

تنیس از محله‌ها فراتر رود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد باقری صبح امروز در نشست خبری که در محل اداره‌کل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اکنون تنیس تنها در یک محله از شهر مشهد محصور شده است و برای توسعه آن در کل استان ابتدا باید آن را از این محله خارج و در کل شهر مشهد توسعه دهیم و سپس به سراغ شهرستان‌ها برویم.

وی ادامه داد: برای توسعه تنیس در کل شهر مشهد به دنبال توافق با شهرداری مشهد هستیم تا بتوانیم از زمین‌های روبازی که آنها در سراسر شهر ساخته‌اند استفاده کرده و امکانات و مربی تنیس برای این زمین‌ها قرار دهیم تا تنیس به درون محلات مشهد برود و همه شهروندان با این ورزش آشنا و امکانات انجام آن را داشته باشند.

باقری خاطرنشان کرد: برای رشد و توسعه تنیس در شهرستان‌های استان نیاز به ایجاد زیر ساخت داریم و تا زمانی که در شهرستان‌ها زمین تنیس وجود نداشته باشد، ایجاد هیئت تنیس برای آنها بی‌معنی خواهد بود که هماهنگ با این محور در حال فعالیت هستیم تا بتوانیم در شهرستان‌ها زمین تنیس داشته باشیم.

وی در ارتباط با توسعه زمین‌های تنیس در سطح استان گفت: شهر مشهد با داشتن 62 زمین خاکی تنیس تفریحی، اولویتی برای زیاد کردن زمین‌های تنیس تفریحی ندارد ولی مشکل اصلی تنیس استان در ارتباط ایجاد فضاهای سرپوشیده تنیس بر سر جای خود باقی است.

*نبود زمین سرپوشیده تنیس در مشهد

رئیس هیئت تنیس استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه نبود زمین سرپوشیده تنیس یکی از مشکلات تنیس مشهد است تصریح کرد: به دلیل اینکه زمین سرپوشیده تنیس در مشهد نداریم، عملا 5 یا 6 ماه سرد و بارانی سال را از دست می‌دهیم و ورزشکاران ما نمی‌توانند در این ایام به تمرین بپردازند.

وی افزود: در سال گذشته میزبان مسابقات قهرمانی کشور دختران بودیم که به دلیل شرایط نامناسب جوی و نبود سالن میزبانی از ما گرفته و به شهری دیگر داده شد، ما برای ایجاد زمین سرپوشیده بارها درخواست داده‌ایم و اعلام کرده‌ایم که اگر زمین در اختیار ما قرار گیرد، برای ایجاد آن سرمایه‌گذار می‌آوریم و می‌توان با همکاری بخش خصوصی چنین مکانی را ایجاد کرد.

باقری با اشاره به اقدامات هیئت تنیس در سال گذشته تصریح کرد: در سال 90 کمیته‌های هیئت فعالیت خوبی داشتند به خصوص کمیته آموزش و استعدادیابی که در تابستان در کلاس‌های اوقات فراغت 500 دانش‌آموز را در مدارس استعدادیابی کرده و آموزش داد که بسیاری از این دانش‌آموزان هم‌چنان تنیس را ادامه می‌دهند.

وی افزود: یکی از کارهای ابتکاری هیئت که تبدیل به طرح ملی شد، طرح آموزش تنیس به کودکان زیر 10 سال بود که با همکاری تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش استان انجام شد ضمن اینکه تلاش کردیم تنیس را هم در زنگ مدارس آموزشگاه‌ها جای دهیم.

رئیس هیئت تنیس خراسان‌رضوی گفت: اگر بر روی مدارس سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم به هدف اصلی خود که همان توسعه زیرساخت نرم‌افزاری است، دست یابیم.

باقری ادامه داد: همکاری ما با آموزش ‌و پرورش در سال جاری ادامه دارد و امسال نیز حضور مربیان تنیس در مدارس ادامه خواهد یافت و تلاش خواهیم کرد ناحیه به ناحیه مربیان خود را اعزام و تنیس را در مدارس آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه تیم‌های تنیس استان در سال گذشته در تمامی رقابت‌های کشوری حضور داشتند، خاطرنشان کرد: این حضور نتایج خوبی را هم به دنبال داشت و در هر رده‌ای که شرکت کردیم حداقل یکی از عناوین اول تا سوم از آن ورزشکاران استان بود که این مسئله نشان می‌دهد که مشهد ظرفیت و توانایی فنی بالایی در تنیس دارد.

باقری افزود: امسال کمیته‌ای را در هیئت راه‌اندازی کرده‌ایم با نام کمیته تیم‌ها و مسابقات که این کمیته با همکاری کمیته‌های استعدادیابی و مسابقات و کمیته فنی هیئت کسانی که توانایی و ظرفیت حضور در مسابقات کشوری را دارند انتخاب می‌کند و توسط مربیان هیئت آموزش می‌دهد تا در مسابقات کشوری عملکرد درخشانی داشته باشند.

رئیس هیئت تنیس خراسان‌رضوی با اشاره به برگزاری مسابقات جام آدینه در روزهای جمعه هر هفته تصریح کرد: با همکاری نمایندگی شرکت ویلسون در مشهد که یکی از برند‌های بزرگ در ورزش تنیس است، جمعه هر هفته مسابقاتی را برگزار می‌کنیم که همه اعضای خانواده تنیس می‌توانند در آن شرکت کنند.

رئیس هیئت تنیس خراسان‌رضوی گفت: در حالی که هیچ کس انتظار استقبال این چنینی را نداشت، در هفته دوم مسابقات شاهد حضور 110 تنیس‌باز بودیم و این روند به نحوی ادامه داشت که در هفته‌های هفتم و هشتم با کمبود امکانات مواجه و مجبور شدیم مسابقات را در دو هفته برگزار کنیم و اکنون تقاضا بیش‌تر از توان ماست.

وی از برگزاری کلاس درجه یک مربیگری فدراسیون تنیس و هم‌چنین کلاس داوری درجه سه در مشهد خبر داد و افزود: این کلاس هم‌اکنون در حال برگزاری است و این برای نخستین بار در تاریخ تنیس استان است که کلاسی در این سطح در مشهد برگزار می‌شود.

رئیس هیئت تنیس خراسان‌رضوی گفت: ما در بخش داوری تنیس ضعف‌هایی داشتیم به نحوی که برای برگزاری مسابقاتمان یا داور نداشتیم یا با کمبود مواجه بودیم که با هماهنگی فدراسیون تنیس یک دوره کلاس داوری درجه 3 با حضور 40 متقاضی در حال برگزاری است که 25 نفر آنها سهمیه استان خراسان‌رضوی هستند.

وی خاطرنشان کرد: از 25 اردیبهشت‌ماه جاری مشهد میزبان مسابقات قهرمانی کشور تنیس در رده بزرگ‌سالان است که با حضور 200 تنیس‌باز از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این جام با همکاری شرکت ساختمانی الیزه و با نام جام الیزه، یادواره مرحوم پاک‌باطن با حضور تمامی قهرمانان ملی کشور برگزار می‌شود.

رئیس هیئت تنیس خراسان‌رضوی گفت: این بار برای جذب حامی حساسیت بیش‌تری به خرج دادیم و به دنبال برندی بودیم که در خور شأن و شایستگی هیئت تنیس استان باشد و خوشحالیم که امروز با برند‌های بزرگی هم‌چون الیزه و ویلسون به توافق و تفاهم رسیده‌ایم و امیدواریم همکاری ما با این دو برند ادامه داشته باشد.

باقری با بیان اینکه سال پرکاری را برای هیئت برنامه‌ریزی کرده‌ایم تصریح کرد: علاوه بر جام الیزه، امسال میزبان مسابقات قهرمانی کشور رده سنی 12 تا 14 سال دختران و پسران کشور و همچنین مسابقات لیگ دسته یک بانوان در تیرماه و لیگ برتر بانوان در شهریورماه هستیم.

*رایزنی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی جوانان

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که در سال جاری به دنبال آن هستیم برگزاری مسابقات بین‌المللی جوانان "itf junior" است که در خواست آن را به فدراسیون ایران داده‌ایم و مورد موافقت قرار گرفته است.

رئیس هیئت تنیس خراسان‌رضوی گفت: فدراسیون در حال رایزنی با فدراسیون جهانی برای کسب این میزبانی است که اگر این اتفاق بیافتد، می‌توان گفت یک اتفاق بزرگ در تنیس استان و کشور خواهد بود و می‌تواند به رشد تنیس استان نیز کمک شایانی کند.

باقری در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اختلافش با مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی گفت: اختلافی با مدیرکل ورزش و جوانان استان ندارم، ما برای تنیس استان برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌دهیم و مسئولیت من این است که برای تنیس استان از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده کنم.

رئیس هیئت تنیس خراسان‌رضوی گفت: یکی از این ظرفیت‌ها اداره‌کل ورزش و جوانان استان است و من باید اگر می‌توانم حتی بیش‌تر از حقمان نیز برای تنیس امکانات بگیرم و حال ممکن است در این میان سوءتفاهم و یا مشکلی بروز کند که من از آن به عنوان اختلاف یاد نمی‌کنم ضمن اینکه ما با مدیرکل استان تفاهم خوبی داریم و او هم به تنیس نگاه مثبتی دارد.

باقری در ارتباط با وضعیت مالی این هیئت نیز گفت: در سال گذشته برای ‌نخستین‌ بار در تاریخ تنیس استان جمع درآمدهای ما به 100 میلیون تومان رسید که از این مبلغ تنها 15 میلیون تومان آن را اداره‌کل ورزش و جوانان در اختیار ما قرار داده بود و فدراسیون هم هیچ پولی به ما نداد که مابقی آن را از محل بازاریابی و حامیان جذب کردیم.

وی افزود: در سال 89 نیز نسبت به سال 88، 30 درصد رشد درآمدی و به تبع آن رشد هزینه داشتیم که این مسئله نشان از موفقیت هیئت در بازاریابی و جذب منابع مالی است.

باقری هم‌چنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با نبود ورزشگاه تنیس برای برگزاری مسابقات گفت: در مجموعه دهکده المپیک ثامن زمینی برای تنیس وجود دارد که در طرح دهکده المپیک، ایجاد ورزشگاه 5 هزار نفری تنیس آمده است، اما متاسفانه برای ایجاد آن هنوز هیچ اقدامی نشده و ما در هیئت به دلیل اینکه به هیچ عنوان توان توسعه زیرساخت سخت‌افزاری را نداریم، تنها می‌توانیم پی‌گیری کنیم که اداره‌کل ورزش و جوانان این کار را انجام دهد.

وی افزود: در وسط پیست دوچرخه‌سواری مجموعه ورزشی ثامن زمینی بسیار مناسب برای تنیس وجود دارد که با توافقی که با هیئت دوچرخه‌سواری انجام داده‌ایم، به دنبال تبدیل این زمین به زمین تنیس هستیم که در صورت انجام این کار می‌توان مسابقات بین‌المللی را در آن میزبانی کرد.

*جوان‌گرایی و استعدادیابی اولویت امسال تنیس

باقری هم‌چنین در ارتباط با برنامه هیئت تنیس برای شرکت در لیگ برتر تنیس گفت: براساس برنامه و استراتژی فدراسیون تنیس، هیئت تنیس استان هم به دنبال جوان‌گرایی و استعدادیابی است و تمرکز ما بر این کار است.

رئیس هیئت تنیس خراسان‌رضوی تاکید کرد: اما این به معنی عدم حضور در لیگ‌ها نیست بلکه به دنبال ایجاد عقبه برای تیم‌های لیگی هستیم و سعی می‌کنیم با تیم‌هایی مقتدر در لیگ‌های کشور حاضر شویم.

وی افزود: یکی از اهداف ما در هیئت پرورش استعدادهاست و به دنبال این هستیم که حداقل دو نماینده از استان در تیم ملی داشته باشیم.

در پایان این نشست امیر مهرحسینی، عضو هیئت مدیره شرکت الیزه، حامی مالی مسابقات قهرمانی کشور در مشهد در ارتباط ورود این شرکت به ورزش گفت: در دنیای امروز تجارت، باید در جایی سرمایه‌گذاری کرد که شرایط برنده حاکم باشد و ما هم با توجه به اینکه این شرایط در همکاری با هیئت تنیس مهیا بود، حمایت مالی از برگزاری مسابقات را برعهده گرفتیم.

وی افزود: پروژه الیزه یک پروژه آسایش‌محور است که ما در طراحی آن سلامتی ساکنان را در اولویت قرارداده‌ایم به همین دلیل امکانات ورزشی بسیار خوبی در آن محیا شده است از جمله زمین تنیس، مجموعه آبی، مجموعه بولینگ و بیلیارد و زمین اسکواش اشاره کرد.

هم‌چنین نماینده شرکت نیک‌ورزش، نمایندگی برند لوازم ورزشی ویلسون نیز از حمایت این برند از هیئت تنیس خبر داد و اعلام کرد که این برند که در سراسر دنیا حامی ورزش تنیس است که برای تحقق این مهم با هدف رشد این ورزش در مشهد با هیئت تنیس استان خراسان‌رضوی همکاری می‌کند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول