اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تربت‌حیدریه اعلام کرد

مصوبه فولاد تربت‌حیدریه در انتظار اجرا

خبرگزاری فارس: فرماندار تربت‌حیدریه گفت: 2 مصوبه فولاد تربت‌حیدریه و نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان تاکنون اجرایی نشده که در این راستا بحث واگذاری این 2 پروژه به بخش خصوصی مطرح است.

مصوبه فولاد تربت‌حیدریه در انتظار اجرا

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، حسن فتحی‌نیا در جلسه شورای اداری تربت‌حیدریه که صبح امروز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: معلمان امروز باید علاوه بر تعلیم فرزندانمان در تربیت صحیح همراه با اخلاق اسلامی کوشا باشند.

وی در ادامه به سفر چهارم هیئت دولت به خراسان‌رضوی در قالب یک صدمین سفر استانی رئیس جمهور به استان خراسان‌رضوی اشاره کرد و افزود: در این دوره از سفر هیئت دولت به استان، این‌بار هیئت دولت مهمان مردم تربت‌حیدریه، مه‌‌ولات و زاوه هستند.

فرماندار تربت‌حیدریه گفت: یکی از دستاوردهای مهم دولت نهم سفرهای استانی هیئت دولت به شهرستان‌ها این است که این سفرها به منظور رسیدگی به مشکلات و بستر مناسب برای طرح‌های عمرانی و فرهنگی در دور نخست سفرهای استانی در شهرستان است که این سفر در سال 85 مصوباتی به همراه داشت.

فتحی‌نیا اظهار داشت: از مهم‌ترین مصوبات هیئت دولت به این شهرستان می‌توان به 2 پروژه فولاد در تربت‌حیدریه و بخش رخ و نیروگاه سیکل ترکیبی اشاره کرد که با توجه به اینکه مصوبات هیئت دولت اجرایی نشد، واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی مطرح شد که به دلیل بالا بودن هزینه‌های ساخت هم‌چنان باقی مانده است.

وی در ادامه گفت: وزیر اقتصاد و دارایی به همراه رئیس‌ جمهور به تربت‌حیدریه سفر می‌کند و انتظار ما از مسئولان ذی‌ربط این است که از فرصت حضور وزیر اقتصاد برای رفع مشکلات حوزه شهرستان استفاده کنند.

*بهره‌برداری فولاد تربت‌حیدریه بسترساز ایجاد اشتغال پایدار

فتحی‌نیا افزود: امیدواریم پروژه فولاد شهرستان هم‌چون شهرهای هم‌جوار به بهره‌برداری برسد و مشکل اشتغال شهرستان تربت‌حیدریه تا حدودی برطرف شود.

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی‌تبار اظهار داشت: شهید مطهری به عنوان اسطوره علم و دانش و فضیلت با علم خود توانست حقانیت مکتب اسلام را به تمام جهان معرفی کند.

امام جمعه تربت‌حیدریه به نقش و جایگاه معلم در رشد، بالندگی و سعادت جامعه اشاره کرد و گفت: معلمان در فرهنگ اسلام مقام بالایی دارند و شایسته است به مقام معلم ارج بگذاریم.

وی افزود: البته در این راستا شایسته است معلمان این جایگاه و رسالت خود را پاس بدارند.

شریعتی‌تبار با اشاره به روز جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر یک سازمان مردم‌نهاد است که خدماتش به مردم چشم‌گیر و قابل تحسین است.

وی در ادامه به روز کارگر هم اشاره کرد و از حضور مقام معظم رهبری در جمع کارگران به عنوان حرکتی برای پی‌بردن به اهمیت و منزلت کارگران نام برد.

*نفس عمل و نام‌گذاری سال موضوعی جدی است

امام جمعه تربت‌حیدریه ادامه داد: نفس عمل و نام‌گذاری سال موضوعی جدی است و برای عملکرد کشور برای هدفمندی است.

وی خاطرنشان کرد: بنابر فرمایش و تاکیدات مقام معظم رهبری مهم‌ترین مشکل جامعه بحث اقتصاد است که ما با استفاده از کالاهای ایرانی می‌توانیم شاهد اشتغال بالا و از بین رفتن مشکل بیکاری جامعه باشیم.

در ادامه جلسه حسن فتحی‌نیا فرماندار تربت‌حیدریه ضمن تبریک هفته معلم گفت: معلم در کتب اسلام پدر معنوی مشعل‌دار هدایت و امانتدار الهی است و معلمان از تاثیرگذارترین قشرهای جامعه هستند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول