اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز علمی کاربردی ساخا آمل:

کیفی‌سازی مهم‌ترین هدف دولت در آموزش عالی است

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز علمی کاربردی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل گفت: کیفی‌سازی مهم‌ترین هدف دولت در بحث آموزش عالی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی است.

کیفی‌سازی مهم‌ترین هدف دولت در آموزش عالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، عبدالعلی رویان ظهر امروز در نشست با عوامل و کارکنان این مرکز به مناسبت هفته بزرگداشت معلم بیان داشت: توجه دولت‌های دنیا به بحث آموزش عالی به دوران پس از جنگ جهانی دوم برمی‌گردد.

وی افزود: دولت‌های پیشرفته اقدام به گسترش آموزش عالی و تحقیقات کردند و در دنیا نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند.

رویان با اعلام اینکه سه درصد جمعیت دنیا دانشجو هستند، گفت: مقام معظم رهبری در توجه به دانشگاه‌ها می‌فرمایند که دانشگاه مرکز علم و آگاهی است و امام راحل نیز منشأ همه تحولات را از دانشگاه می‌دانستند.

سرپرست مرکز آموزش عالی علمی کاربردی ساخا آمل با اشاره به اینکه امروزه 4 میلیون و 200 هزار دانشجو در 80 دانشگاه بزرگ و 300 مرکز آموزش عالی کشور در حال تحصیل هستند، بیان داشت: در مجموع حدود 3 هزار مرکز آموزش عالی و دانشگاه‌های مختلف در کشور وجود دارد.

رویان اضافه کرد: این مرکز آموزش عالی در مهر ماه 1385 آغاز به کار کرد و هم‌اکنون حدود 15 رشته کاردانی به کارشناسی و یک هزار و 500 دانشجو داریم.

وی با اعلام اینکه برای پیشرفت کار خود نگاهی کیفی‌محور را با دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار قرار دادیم، یادآور شد: این مرکز از مرحله گذار عبور کرده و در مرحله تثبیت قرار دارد البته ما به دنبال دانشجوی زیاد نیستیم بلکه هدف ما ارتقای کیفیت است.

مدیر آموزش و پرورش آمل نیز در این نشست با بیان اینکه علم باید بشریت را به راه روشن و درست هدایت کند، تصریح کرد: زیبایی هر انسانی به علم و ادب آن است، زیرا تعلیم و تربیت از مهمترین مواردی بود که پیامبر اسلام برای آن مبعوث شد.

اکبر لطفی اضافه کرد: باید توسط اساتید و معلمان جامعه چگونه اندیشیدن به دانشجویان و دانش‌آموزان یاد داده شود.

وی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در کشورمان اذعان داشت: هم‌اکنون این جایگاه در کشورمان خوب است، ولی باید با تلاش و کوشش همه مسئولان و مردم درجات عالی علمی خود را در دنیا بیش از گذشته ارتقا دهیم.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول