اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی قاینات خبر داد

پیش‌بینی برداشت 6 تن عسل در قاینات

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان قاینات از پیش‌بینی برداشت 6 تن عسل در شهرستان قاینات خبر داد.

پیش‌بینی برداشت 6 تن عسل در قاینات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی، حسین رئوفی‌فرد اظهار داشت: در شهرستان قاینات تعداد یک‌هزار و 200 کلنی پرورش زنبور عسل وجود دارد و با میانگین تولید 5 کیلوگرم عسل از هر کلنی پیش‌بینی می‌شود که 6 تن عسل در سال جاری برداشت شود.

وی افزود: تعداد 800 نوار ضدکنه و توزیع مقدار یک‌هزار و 350 کیلوگرم شکر به صورت رایگان بین زنبورداران از خدمات اداره بهبود تولیدات دامی این مدیریت بوده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قاینات گفت: در این زمینه تعداد 34 نفر مشغول فعالیت هستند.

رئوفی‌فرد از پیش‌بینی کاشت یک‌هزار و 350 هکتار چغندر قند نیز در شهرستان قاینات خبر داد و تصریح کرد: کاشت چغندر قند از اسفندماه سال 90 در سطح شهرستان آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این راستا پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و 350 هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت این محصول برود که امید است حدود 43 هزار تن چغندرقند برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قاینات افزود: عمده‌ترین مناطق زیر کشت چغندر در شهرستان قاینات  مناطق خضری دشت‌بیاض، نیمبلوک و شاهرخت هستند.

رئوفی‌فرد از پیش‌بینی تولید 15 هزار لیتر گلاب نیز در شهرستان قاینات خبر داد و اضافه کرد: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان قاینات حدود 7 هکتار است و با توجه به اینکه اکثر گلستان‌ها جوان هستند پیش‌بینی می‌شود حدود 10 تن گل محمدی تازه و غنچه برداشت شود.

وی افزود: گل محمدی به اشکال غنچه برای صادرات، گلبرگ خشک و گل تازه برای گلاب‌گیری برداشت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قاینات گفت: پیش‌بینی می‌شود 15 هزار لیتر گلاب و 120 لیتر اسانس در دو واحد صنعتی و سه واحد سنتی استحصال شود.

رئوفی‌فرد ادامه داد: فصل برداشت گل محمدی در شهرستان قاینات هر ساله در طول اردیبهشت‌ماه است و در سال‌های اخیر به صورت غنچه برای صادرات رونق یافته و از قیمت خوبی برخوردار است.

وی یادآور شد: علاوه بر توزیع نهال گل محمدی در سال‌های گذشته امسال نیز 2 هزار و 500 متر مربع به صورت الگویی در بخش زیرکوه کشت خواهد شد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول