اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهاد کشاورزی مهاباد خبر داد

اختصاص 80 میلیارد ریال به بخش کشاورزی مهاباد

خبرگزاری فارس: مدیرجهاد کشاورزی مهاباد گفت: امسال بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار به توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص یافته است.

اختصاص 80 میلیارد ریال به بخش کشاورزی مهاباد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهاباد محمد دمکری در نشست اعضای کارگروه توسعه بخش کشاورزی مهاباد اظهار داشت: امسال در راستای اجرای برنامه‌های توسعه کشاورزی اجرای طرح‌هایی نظیر احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای، دامداری و آبزی‌پروری، امور تولیدات گیاهی، دامی، آب و خاک و صنایع، طرح‌های شیلات و دامپزشکی، جنگل، مرتع و آبخیزداری، ترویج و بهر‌ه‌برداری و طرح‌های کوچک کشاورزی خانگی در اولویت قرار دارند.

وی با بیان اینکه کارگروه توسعه بخش کشاورزی مهاباد با هدف توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های اشتغال در بخش کشاورزی تشکیل شده، افزود: این کارگروه در اتخاذ تصمیم در امور اجرایی، تنظیم و تصویب دستورالعمل‌های مربوط در زمینه توسعه فعالیت‌های کشاورزی و منابع طبیعی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال در این بخش و خدمات وابسته به آنها اقدام‌های لازم را انجام می‌دهد.

دمکری با اشاره به وظایف این کارگروه تصریح کرد: حق انتفاع در قالب طرح مصوب، بررسی درخواست‌ها و طرح‌های پیشنهادی اشخاص حقیقی و حقوقی در شهرستان، اتخاذ تصمیم در زمینه واگذاری اراضی به صورت اجاره‌ای، حق بهره‌برداری و یا تعیین میزان تسهیلات مورد نیاز هر طرح و معرفی به بانک‌های عامل از جمله وظایف این کارگروه است.

به گفته وی همچنین تعیین میزان تسهیلات مورد نیاز هر طرح و معرفی به بانک عامل، تعیین و تخصیص آب مورد نیاز طرح، اتخاذ تدابیر لازم برای رفع موانع و مشکلات احتمالی طرح‌ها، انجام اقدام‌های لازم به منظور اطلاع‌رسانی محلی و آگاه‌سازی متقاضیان از دیگر وظایف این کارگروه است.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی و فرماندار مهاباد نیز در این نشست گفت: حمایت از کشاورزان و روستائیان از برنامه‌های حمایتی این فرمانداری است و حمایت‌های ویژه‌ای از سوی دولت در سال جاری از اقدامات کشاورزی انجام می‌شود.

خضرکاک درویشی بر ضرورت توجه ویژه به بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: فعال‌سازی تولیدکنندگان بخش کشاورزی و آسان‌سازی فعالیت‌های کشاورزی برای دیگر افراد جامعه از برنامه‌های سال جاری محسوب می‌شود.

وی اذعان داشت: ظرفیت این بخش بسیار بالاتر از ظرفیت کنونی است و هر اداره و نهادی باید به تناسب وظایف تعریف شده در اجرای موفق طرح توسعه بخش کشاورزی تلاش کند.

شهرستان مهاباد با بیش از 80 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی یکی از قطب‌های مهم بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول