اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص مسائل خانواده تأکید کرد

تمرکز، تعامل و تجربه محور آموزش‌ به کودکان امروزی

خبرگزاری فارس: یک متخصص مسائل خانواده گفت: چگونگی تمرکز، تعامل با دیگران و تجربه کردن از مهم‌ترین آموزش‌ها برای کودکان امروز است.

تمرکز، تعامل و تجربه محور آموزش‌ به کودکان امروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی مؤسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان‌ قدس رضوی، سیدمحسن اصغری‌نکاح در مرکز تخصصی آستان‌ مهر اظهار کرد: باید از طریق ایجاد موقعیت، امکان تجربه کردن را برای کودک فراهم کنیم چرا که این یکی از شیوه‌های تربیتی محسوب می‌شود.

وی که در کارگاه تخصصی تربیت «بازی درمانگر» و در جمع مربیان و مشاوران مسائل کودک و خانواده سخن می‌گفت، افزود: تغییر عادت و مسئولیت‌پذیری نیز از آموزش‌های بزرگی است که در حین بازی درمانی باید به کودک آموزش داد، در واقع بازی درمانی باید موقعیتی ایجاد کند که کودک مساله خود را شناخته و راه‌حلی برای آن پیدا کند.

وی شیوه‌های بازی درمانی را متنوع و در قالب‌هایی نظیر نقاشی، توپ بازی یا حتی خاک بازی عنوان کرد و ادامه داد: با ایجاد فضای پرشور و هیجان فضای بهتری برای تعامل والدین و مربیان با کودک برقرار می‌شود.

اصغری‌نکاح روش‌های مکتوب را برای انجام مشاوره کاربردی و مطلوب دانست و اظهار کرد: کاهش استرس در ارتباط با کودکان و رفع اختلال از بهترین فعالیت‌هایی است که مربیان با این کار می‌توانند انجام دهند.

به گفته وی طبیعت‌گرا بودن از زیربناهای بازی‌درمانی است و مکانیزم اثرگذاری در بازی درمانی بررسی فعالیت‌های کارشناسان است.

کارگاه‌های آموزشی تربیت بازی درمانگر با هدف بهره‌گیری روان‌شناسان و مربیان مسائل کودک و خانواده در مرکز تخصصی آستان مهر وابسته به مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان ‌قدس رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول