اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صدا و سیمای خراسان رضوی:

خلأ وجود نهضتی فراگیر در آموزش قرآن به کودکان احساس می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صداوسیمای خراسان رضوی گفت: باید یک نهضت فراگیر در حوزه آموزش قرآن به کودکان ایجاد شود چرا که بهترین خاطرات انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد.

خلأ وجود نهضتی فراگیر در آموزش قرآن به کودکان احساس می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد آصفی‌یزدی ظهر امروز در حاشیه سی‌و سومین دوره مسابقات کشوری حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم مقطع شکوفه‌ها اظهار داشت: علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که بعد از انقلاب در عرصه فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته است متاسفانه هنوز از مهارت‌ها و ابزارهای اثرگذار به نحو شایسته برای آموزش قرآن به کودکان بهره نگرفته‌ایم.
وی گفت: در فرهنگ سنتی ما از دیرباز کودکان قبل از ورود به دبستان در مکتب‌خانه‌ها به حفظ و قرائت قرآن کریم می‌پرداختند.
وی ادامه داد: یکی از بهترین شیوه‌های فراگیر کردن قرآن آموزش آن در دوره‌های مهد کودک و پیش از دبستان با زبانی کودکانه و از طریق بازی و قصه است که متاسفانه در این بخش کم کار شده است.
دبیر کمیته اطلاع‌رسانی سی‌وسومین دوره مسابقات کشوری حفظ، ترتیل و قرائت قرآن کریم ادامه داد: تمام برنامه‌ریزی‌ها در حوزه قرآن کریم باید به سمت پایگاه فراگیر مسجد هدایت شود چرا که تنها پایگاهی که در تمام طول سال در اختیار نوجوان و جوانان قرار دارد مساجد هستند.
وی افزود: باید در همه مساجد با همکاری سازمان‌های اوقاف و تبلیغات اسلامی، امور مساجد و بسیج مستضعفان کانون‌های قرآنی ایجاد شود تا به خواست مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حداقل 10 میلیون حافظ قرآن در کشور دست یابیم.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول