اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردکان:

آموزش به کودکان افغانی ساماندهی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردکان بر ساماندهی آموزش کودکان افغانی و قرار گرفتن این مهم در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش تاکید کرد.

آموزش به کودکان افغانی ساماندهی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان اردکان اظهار داشت: ساماندهی آموزش کودکان اتباع خارجی به ویژه افاغنه باید در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان اردکان قرار گیرد.
وی ساماندهی هرچه سریع‌تر آموزش کودکان اتباع خارجی در سطح شهرستان را خواستار شد و افزود: وظیفه شرعی و انسانی ما حکم می‌کند که نسبت به آموزش و پرورش اتباع خارجی به ویژه افاغنه که سال‌هاست مهمان کشور ما هستند، احساس مسئولیت کنیم.
حسینی با بیان اینکه تحصیل و افزایش آگاهی اتباع خارجی در کاهش میزان جرائم در کشور موثر است، بیان کرد: چنانچه فرد به سطحی از آگاهی و درک اجتماعی دست یابد، بی‌تردید از انجام بسیاری از تخلفات و جرائم پرهیز می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: به این واسطه از میزان جرائم و معضلات اجتماعی که توسط اتباع خارجی در کشور صورت می‌گیرد، کاسته خواهد شد.
امام جمعه اردکان با اشاره به توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور عنوان کرد: کشور ما در حال حاضر از وضعیت مطلوبی از نظر اقتصادی و فرهنگی برخوردار است و یکی از کشورهایی است که آمار بالایی از نظر پذیرش مهاجران خارجی دارد.
حسینی خاطرنشان کرد: افاغنه سال‌هاست که در کشور ما سکونت و فعالیت دارند و تا زمانی که زمینه انتقال آنان به کشورشان فراهم نشده، باید حقوق آنان محترم شمرده شود.
وی مرمت مدارس فرسوده در سطح شهرستان را از اقدامات مثبت اداره آموزش و پرورش شهرستان اردکان عنوان و تصریح کرد: ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی می‌تواند به افزایش سطح دریافت و کیفیت آموزشی کمک قابل توجهی کند.
امام جمعه اردکان به توجه به بهسازی مدارس روستایی را نیز خواستار شد و گفت: بهسازی و زیباسازی مدارس روستایی و ارتقای سطح آموزشی این مدارس از طریق اعزام معلمان مجرب، بی‌شک به کاهش مهاجرت روستاییان به شهر و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی خواهد انجامید.
فرماندار اردکان نیز در این نشست بر تشکیل کمیته نیازسنجی به منظور برآورد تجهیزات و اعتبارات مورد نیاز آموزش و پرورش تاکید کرد.
احمد کمالی افزود: همکاری با شوراها و دهیاری‌های شهرستان به منظور استفاده بهینه از فضاهای آموزشی ضروری است.
بهسازی و ترمیم تعدادی از مدارس فرسوده شهر اردکان، افتتاح مدرسه اتباع خاتم‌الانبیا در روز 13 آبان‌ماه با حضور مسئولان استان و شهرستان و تامین هزینه انتقال برق به این مدرسه از طرف فرمانداری از جمله تصمیمات مهم این نشست بود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول