اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد آبپخش مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ابزار هنر برای آموزش کودکان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش گفت: استفاده از ابزار هنر در آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان امری جدی و ضروری است.

ضرورت استفاده از ابزار هنر برای آموزش کودکان
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، محمد نجفی در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در بخش آبپخش اظهار داشت: توجه به هنر و تئاتر می‌تواند نقش مهمی در بهبود اهداف آموزشی و پرورشی  کودکان داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت هنر در آموزش کودکان و نوجوانان افزود: تئاتر تعلیمی و تربیتی اهمیت و بازتاب‌های ویژه‌ای در دنیای معاصر داشته است و در قالب نمایش و تئاتر می‌توان مضامین آموزشی، اجتماعی،‌ قوانین و نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان را به ایشان آموزش دهیم.
این مسئول ابراز داشت: استفاده از ابزار هنر در آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان امری جدی و ضروری است و کاربردی ساختن این امر نیازمند توجه به اصول روانشناسی کودکان و نوجوانان است، زیرا اجرای تئاتر بدون توجه به این اصول نابسامانی‌هایی به دنبال خواهد داشت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش آبپخش با بیان اینکه روند تولید تئاتر تعلیمی متنوع است، تصریح کرد: تئاتر تعلیمی نوعی کشف برای کودکان است و هرگز شکل ساده شده تئاتر بزرگسال برای مخاطبان کودک نباید به کار گرفته شود.
نجفی بیان داشت: میزان استعداد و یادگیری کودکان در زمینه اعمال روش تئاتر تعلیمی تعیین‌کننده است و نقش مشارکت کودکان و نوجوانان در تئاتر تعلیمی باید پر رنگ باشد.
وی یادآور شد: در آبپخش گروه‌های هنری متعددی در زمینه تئاتر فعالیت دارند و با اجراهای متعدد استانی و کسب مقام و عناوین گوناگون افتخارات فراوانی برای جامعه هنری آبپخش به دست آوردند.
نجفی اظهار داشت: خدمتگزاری به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی از بزرگ‌ترین وظایف مسئولان و عبادات است و اداره فرهنگ و ارشاد بخش آبپخش در حد توان و امکانات موجود با تمام توان از هنرمندان آبپخشی حمایت می‌کند.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش آبپخش خاطرنشان کرد: هم‌اکنون انجمن‌های فرهنگی و هنری در آبپخش فعالیت دارند و در سال جاری برنامه‌های متعددی با همکاری نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش آبپخش و انجمن‌های هنری بخش برگزار شده است.
در این آیین از گروه‌های برتر تئاتر کودک و نوجوان استان بوشهر تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول