اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی در جمع اساتید بسیجی دانشگاه اصفهان:

نزاع‌های سیاسی ظلم به مردم و نظام است

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نزاع سیاسی در شرایط فعلی کشور به مصلحت نیست و افرادی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند مصلحت کشور را در نظر نمی‌گیرند.

نزاع‌های سیاسی ظلم به مردم و نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محسن رضایی بعد از ظهر امروز در جمع اساتید بسیجی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: باید امور کشور را به دست افراد کاردان واگذار کرد و به طور مثال اگر عرصه اقتصادی، امور و اختصاص بودجه را به افراد کارشناس دهیم، شاهد وضعیت خوبی هستیم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور افزود: در اقتصاد کشور ما دو مشکل داریم که یکی از این مشکلات کلی و تاریخی است و مشکل دیگر در مسائل جاری و مدیریت و هم‌چنین بوروکراسی کشور است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: سیستم بوروکراسی کشور بزرگ‌ترین مانع برای پیشرفت است و جهل و فساد در سیستم اجازه نمی‌دهد تا در نهایت منابع درست اختصاص یابد.

*‌ مشکلات تاریخی در اقتصاد کشور لانه کرده است

وی ادامه داد: حال اگر نظام اداری، سنتی و پادگانی در کشور همراه با فساد باشد در نهایت نمی‌توان از نخبگان استفاده کرد و علاوه بر آن در اقتصاد کشور نیز برخی مشکلات تاریخی وجود دارد که در آن لانه کرده است.

رضایی یکی دیگر از مسائل و مشکلات اقتصادی کشور را در مدیریت جاری کشور دانست و تصریح کرد: در این عرصه باید کار را به دست افراد کاردان واگذار کنیم و برای اداره کشور از افراد کارشناس استفاده شود.

*‌ نزاع سیاسی در کشور مصلحت نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: نزاع سیاسی در شرایط فعلی کشور به مصلحت نیست و افرادی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند مصلحت کشور را در نظر نمی‌گیرند و در واقع آنها آگاهی لازم در این عرصه را ندارند.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی اظهار داشت: نزاع سیاسی در چنین شرایطی که کشور دچار تحریم اقتصادی شده است، درست نیست چرا که افرادی ما را تحریم کرده‌اند که قطب اقتصاد جهان در دست آنهاست.

*‌ نزاع‌های سیاسی ظلم به مردم و نظام است

رضایی در ادامه بیان کرد: فشارهایی بر زندگی مردم وارد می‌شود و باید در شرایط موجود همه دست در دست هم دهیم تا این فشارها کم شود لذا این نزاع‌ها در شرایط موجود ظلم به کشور و مردم است.

وی تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود فضا در کشور بهتر شود و در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز رئیس جمهور شرکت داشته و گمان می‌کنم امسال که سال تولید ملی است، سال وحدت هم باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مسائل هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: در سطح دیپلماسی نقاط روشنی را شاهد هستیم و به کنفرانس بغداد نیز امید فراوانی است، چرا که اکنون مسیر جدیدی آغاز شده و اگر این اتفاق محقق شود، آرامش به اقتصاد ایران بازمی‌گردد و بهتر می‌توان از شرایط اقتصادی استفاده کرد.

*‌ سبک مدیریتی در کشور نیازمند تغییر است

وی در ادامه افزود: ما نیازمند تغییر در سبک مدیریتی هستیم و علاوه بر آن باید مدیرانی توانا در کشور باشند تا در نهایت مشکلات اجرایی نیز برطرف شود.

رضایی مسئله نظارت را نیز با اهمیت خواند و تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی که در سیستم بانکی شاهد اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی هستیم، نظارت نکردن بر مدیریت و اجرا در کشور است.

*‌ دولت حلقه وصل صنعت و دانشگاه باشد

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاه‌ها اظهار داشت: دانشگاه‌ها دارای ظرفیت هستند و باید در این عرصه از شیوه‌های جهان استفاده کرد و در واقع همین پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد که اکنون در ایران نیز راه‌اندازی شده برای پیشرفت مورد نیاز است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید صنعت را به دانشگاه نزدیک کرد و این امر نیازمند یک نیروی سوم است که این نیروی سوم می‌تواند دولت باشد و دولت در این عرصه باید به عنوان نیروی سوم وقت بگذارد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد در سفرهای استانی باید وقت گذاشته و صنعت را به دانشگاه‌ها ارتباط دهد و ارتباط وزرا نیز با دانشگاه و صنعت بیش‌تر شود.

رضایی با اشاره به اینکه در دولت‌های پیشین نیز شاهد مشکل بوده‌ایم، اظهار داشت: مسئولان باید همواره در صحنه باشند و وزرا باید همواره در صحنه عمل وارد شوند و باید سبک مدیریت پشت‌ میزنشینی تغییر کند، چرا که این مدل پاسخ نمی‌دهد و در واقع یکی از رموز موفقیت ژاپن مدیریت آن است.

وی یادآور شد: البته در دوران جنگ این سبک مدیریت در نهادهای انقلاب خوب بود، اما در دهه‌های دوم و سوم سبک مدیریت پیش از انقلاب مجدداً اجرا و این موضوع حتی به نهادهای انقلاب هم وارد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنین درباره بی‌ثباتی بازار ارز اظهار داشت: بازار ارز مثل تمام بازارها دچار یک سفته‌بازی است و همیشه در بازارهای ایران ما شاهد یک سفته‌بازی بوده‌ایم که البته در شرایط بحرانی این سفته‌بازی بیش‌تر عمل می‌کند.

وی با اشاره به وجود تحریم‌ها ادامه داد: تحریم‌ها همیشه وجود داشته است، اما مدیریت آن با ماست، می‌توان با مدیریت درست اثر تحریم‌ها را کاهش داد و از سوی دیگر با بی‌تدبیری اثرات آن را افزایش داد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول