اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور بانوان استانداری گیلان خبر داد

اجرای 500 برنامه فرهنگی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور بانوان استانداری گیلان از اجرای حدود 500 برنامه فرهنگی به مناسبت گرامیداشت مقام مادر و هفته زن در استان خبر داد.

اجرای 500 برنامه فرهنگی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طیبه بزرگی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت دخت نبی اکرم (ص) و گرامیداشت مقام زن، اظهار داشت: بانوان نیمی از بدنه اجتماع را تشکیل می‌دهند و علاوه بر نقش همسری و مادری در جبهه‌های دیگری نیز مثمر ثمر هستند.

وی با بیان اینکه زنان حاضر در صحنه‌های مختلف اجتماعی همان مادرانی هستند که از تمام شایستگی‌هایی که خداوند در وجودشان به ودیعه گذاشته است، بهره می‌گیرند افزود: حضور و فعالیت این زنان در جامعه به جنبه‌های دیگر زندگی آنها ضربه نمی‌زند.

این مسئول، حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی در دولت نهم و دهم را بیش از گذشته دانست و خاطرنشان کرد: توانمندی‌های زنان را در این دو دوره در پست‌های کلان  شاهد و ناظر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه زنان با حضور خود در عرصه‌های مختلف اجتماعی هرگز رسالت تحکیم بنیان خانواده و رسیدگی به همسر و فرزندان را در حاشیه قرار نمی‌دهند، ابراز کرد: اصل رسیدگی به بنیان خانواده همیشه در اولویت است.

وی، با اشاره به زندگی گهر بار فاطمه زهرا (س)، از اجرای حدود 500 برنامه فرهنگی در استان به مناسبت این میلاد با سعادت خبر داد و گفت: این برنامه‌ها از 23 تا 29 اردیبهشت در گیلان اجرا می‌شود.

بزرگی، برخی از برنامه‌های فرهنگی دفتر امور بانوان استانداری گیلان را برشمرد و عنوان کرد: اجرای برنامه‌هایی مانند برگزاری جشن میلاد کوثر و همایش با موضوعات مختلف، برگزاری نمایشگاه از توانمندی‌های بانوان گیلانی، تجلیل از بانوان نمونه علمی، کارآفرین، ورزشی، شاهد و ایثارگر و بانوانی که در عرصه تولید ملی فعالیت دارند در این هفته انجام می‌شود.

وی، از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی دختران فاطمی با حمایت دفتر امور بانوان استانداری گیلان در این هفته خبر داد و اذعان کرد: این برنامه با همکاری سازمان ورزش و جوانان گیلان در سالن حجاب پارک بانوان برای 5 هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری گیلان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار را از دیگر برنامه‌های اجرایی دفتر در این هفته عنوان کرد و ادامه داد: بازدید از خانه سالمندان، دیدار با مادران شهید به ویژه شهدای مونث استان، برگزاری مسابقات خاطره‌نویسی، مقاله‌نویسی، نقاشی و شعر با موضوع مادر، ویزیت رایگان از طرف بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی هفته بزرگداشت مقام مادر است.

وی، از رایگان کردن بلیت اتوبوس‌های شرکت واحد در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به ویژه برای بانوان خبر داد و خاطرنشان کرد: رایگان کردن استخرهای شنای بانوان نیز در رشت، لاهیجان، فومن، آستانه‌اشرفیه و صومعه‌سرا نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی محسوب می‌شود.

بزرگی، با بیان اینکه استخر کوثر در رشت در تاریخ 28 اردیبهشت در نوبت عصر از ساعت 2.5 تا 3 برای مراجعه کنندگان رایگان است تصریح کرد: استخر صومعه‌سرا در روز 25 اردیبهشت از ساعت  6 تا 7.5 عصر، استخر لاهیجان 25 اردیبهشت از ساعت 10 تا 12 ظهر، استخر فومن در دو نوبت از ساعت 9.5 تا 10.5 صبح و 4.5 تا 5.5 عصر، استخر آستانه‌اشرفیه در یک نوبت 9.5 تا 10.5 صبح برای بانوان گیلانی رایگان است، خاطرنشان کرد: در این هفته خدمات مشاوره‌ای رایگان نیز از طرف سازمان بهزیستی استان برای مددجویان ارائه می‌شود.

وی، به برگزاری مراسم ختم قرآن کریم اشاره کرد و ابراز کرد: در این هفته 18 منزل مسکونی ویژه زنان سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در گیلان افتتاح می‌شود.

این مسئول، به برگزاری 10 غرفه نمایشگاهی ویژه بانوان در پارک قدس رشت اشاره کرد و یادآور شد: این نمایشگاه با شرکت بانوان اتاق بازرگانی، فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، بسیج جامعه زنان، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تعاون روستایی در محوطه عمارت کلاه فرنگی رشت افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول