اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 15 دانشگاه آزاد عنوان کرد

لزوم به ‌روز رسانی دانش اساتید/ نهادینه‌سازی فرهنگ تکریم در دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 15 دانشگاه آزاد اسلامی به روز شدن بنیه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی استادان را مهم‌ترین راه رشد و بالندگی این دانشگاه خواند.

لزوم به ‌روز رسانی دانش اساتید/ نهادینه‌سازی فرهنگ تکریم در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کرم‌الله دانش‌فرد پیش از ظهر امروز در دیدار با دانشجویان، کارکنان و مسئولان اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، دانشگاه را جایگاه ویژه تولید علم و استادان را مسببان اصلی رشد و توسعه در جامعه خواند و با انتقاد از "روش‌های کلیشه‌ای و منسوخ آموزشی" اظهار داشت: استفاده از روش‌ها و معلومات منسوخ در دنیای پر سرعت امروز جایی ندارد و برای رسیدن به "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" باید با جدیدترین متد و روش‌های آموزشی دنیا به نهضت تولید علم عنایت ویژه‌ای شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بندرعباس با اشاره به رسالت اصلی دانشگاه‌ها تاکید کرد: اگر استادان به عنوان موتور محرکه دانشگاه نتوانند علم خود را به ‌روز رسانی کنند و دانشگاه را با جدیدترین دانش روز دنیا به حرکت وا دارند، آن دانشگاه محکوم به فناست، افزود: استادان باید با مطالعه، پژوهش و تحقیق نسبت به تالیف کتاب، مقاله، اختراع، ابداع و رسانیدن آن به تولید انبوه با جدیت حرکت رو به رشد خود را آغاز کنند.

وی رقابت دانشگاه را براساس تولید علم و فن‌آوری خواند و تاکید کرد: دانشگاهی که نتواند در دنیای تکنولوژی پر سرعت وارد عرصه رقابت شود و دستاوردهای خود را برای عرضه به تولید انبوه برساند از گردونه حرکت باز می‌ایستد.

رئیس منطقه 15 دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مسئله حجاب و عفاف در دانشگاه‌‌ها افزود: بانیان فرهنگی در دانشگاه‌ها باید با برنامه‌ریزی فرهنگی دقیق، افکار دانشجویان را بر پایه اصول اسلامی، پایه‌ریزی کنند.

دانش‌فرد ایجاد و گسترش مراکز تحقیقاتی را از دیگر اهداف این دانشگاه برشمرد و افزود: مراکز تحقیقاتی، باید با توجه به نیاز و ظرفیت‌های هر منطقه رشد و گسترش یابد تا بتواند به عنوان یک مرکز معتبر علمی، مطالعات دامنه‌داری را در زمینه‌های تخصصی آن مرکز گسترش دهد و به عنوان یک مرکز مرجع و معتبر دارای برند علمی باشد.

این مسئول هم‌دلی، نشاط و انضباط اخلاقی را در کنار داشتن برنامه، استراتژی و هدف از مهم‌ترین ارکان توسعه خواند و گفت: هیچ کاری به هدف نخواهد رسید مگر آنکه همه عناصر با هم و در کنار هم برای رسیدن به آن مهم تلاش مضاعف کنند.

وی، تکریم دانشجو را از وظایف کارکنان و استادان خواند و اذعان داشت: استادان و کارکنان باید با تکریم دانشجو این فرهنگ اخلاقی را به دانشجو منتقل سازند تا دانشجو نیز متقابلاً بتواند با تکریم استاد و کارمند فضای دانشگاه را صمیمی و پر نشاط کند.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول