اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد رودهن خبر داد

تشکیل کارگروه‏های تخصصی در اتاق فکر دانشگاه‏های تهران و البرز

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از تشکیل کارگروه‏های تخصصی در عرصه‏های سیاسی، ‌فرهنگی و علمی در اتاق فکر دانشگاه‏های تهران و البرز خبر داد.

تشکیل کارگروه‏های تخصصی در اتاق فکر دانشگاه‏های تهران و البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، غلامحسین حیدری پیش از ظهر امروز در جلسه‏ای که با حضور روسای دانشگاه‏های تهران و البرز برگزار شد، بر استفاده از تمام ظرفیت‏های دو نهاد دانشگاه و بسیج برای محقق کردن مطالبات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و علمای اسلام تاکید کرد.

وی گزارشی از چگونگی شکل‏گیری اتاق فکر بسیج دانشجویی و روسای دانشگاه‏های تهران و البرز بیان کرد و گفت: در 14 اردیبهشت ماه 1388 جلسه‏ای متشکل از روسای دانشگاه‏های استان تهران با حضور سردار حاج علی فضلی و تعدادی از عوامل بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد که به تشکیل این مجموعه انجامید.

وی ادامه داد: اهداف اتاق فکر استفاده از تمام ظرفیت‏های دانشگاه و بسیج برای محقق کردن مطالبات حضرت امام (ره)، رهبری، علمای اسلام و حوزه‏های علمیه از دانشگاه‏ها بوده است.

حیدری ادامه داد: مطالبات اصلی از دانشگاه‏ها اسلامی کردن دانشگاه‏ها، محور قرار دادن فعالیت‏های قرآنی و نماز در دانشگاه‏ها و وحدت حوزه و دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: اعضای اتاق فکر متشکل از همه روسای دانشگاه‏های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، ‌علمی- کاربردی و آموزشکده‏های آموزش و پرورش استان‏های تهران و البرز هستند.

حیدری همچنین هسته مرکزی این اتاق فکر را متشکل از مسئول بسیج دانشجویی استان تهران،‌ نماینده دانشگاه پیام نور، نماینده وزارت علوم و آموزش عالی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن عنوان کرد و افزود: تا به امروز هسته مرکزی 40 و اتاق فکر 23 جلسه تشکیل داده‌اند.

وی اعضای افتخاری اتاق فکر را متشکل از سردار حاج علی فضلی معاون سازمان بسیج کشور، قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، قالیباف شهردار تهران، زیاری رئیس دانشگاه پیام نور کشور و حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد و از دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز تقاضا کرد که به عضویت افتخاری این اتاق فکر درآید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن پیشگیری از تنش‏های سیاسی و اجتماعی به ویژه بعد از فتنه سال 88 و برگزاری اردوهای راهیان نور با کمیت و کیفیت خوب و بدون دغدغه، مسائل سخت‏افزاری و مالی را از آثار خیر برگزاری اتاق فکر دانست.

حیدری تصریح کرد: افزایش اعتماد و هماهنگی و هم‏افزایی بین روسای دانشگاه‏ها و بسیج، ارتقای سطح معنویت و روحیه انقلابی روسای دانشگاه‏ها و به‏روزرسانی اطلاعات علمی و سیاسی روسا از طریق ایمیل و سایت اتاق فکر از دیگر آثار خیر و برکات اتاق فکر است.

به گفته وی در کتابخانه اتاق فکر بیش از یک‏هزار جلد کتاب با فایل "ورد" قابل استفاده همه مراجعه‏کنندگان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: تشکیل کارگروه‏های تخصصی در عرصه‏های سیاسی، ‌فرهنگی و علمی و ... برای بررسی معضلات و تهدیدها، برنامه‏ریزی و ارائه راهکارهای علمی و تقسیم کار اجرایی و راه‏اندازی کاروان زیارتی تشکیلاتی روسا از برنامه‏های در حال اجرا و آینده اتاق فکر است.

حیدری تبادل تجربیات و آشنایی با طرح‏های موفق سایر استان‏ها از طریق برگزاری اردوهای یک‏روزه به دانشگاه‏های استان اصفهان و ... و برگزاری جلسات مشترک فصلی با اعضای اتاق فکر مسئولان حوزه‏های بسیج دانشجویی به منظور تقریب دیدگاه‏ها را از دیگر برنامه‏های در حال اجرا و آینده اتاق فکر دانست.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول