اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فدراسیون اسکواش:

کردستان به قطب اسکواش کشور تبدیل می‌شود

دبیر فدراسیون اسکواش گفت: تامین نیروی انسانی یکی از اهداف اصلی فدراسیون اسکواش در سال‌جاری است.

کردستان به قطب اسکواش کشور تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بابک فقیر ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیئت اسکواش استان کردستان در سنندج اظهار کرد: فدراسیون اسکواش امسال به منظور پیشرفت این رشته ورزشی در سطح کشور سه هدف اصلی را در اولویت کار خود قرار داده است.

وی افزود: نداشتن نیروی انسانی که یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای توسعه این رشته ورزشی است، لازم است در اولویت کار قرار گیرد.

به گفته دبیر فدراسیون اسکواش، جذب اعتبارات مالی از بخش‌های مختلف و حمایت از نخبگان دو هدف دیگر این فدراسیون ورزشی است.

وی از راه‌اندازی هیئت‌های ورزشی و استعدادیابی از برنامه‌های سال گذشته فدراسیون اسکواش نام برد و گفت: با توجه به اینکه سال گذشته ادغام دو سازمان تربیت‌بدنی و جوانان صورت گرفت تا مدت شش ماه این فدراسیون فعالیت بخصوصی نداشت و هیئت استان‌ها با کمترین امکانات فعالیت داشتند.

فقیر ضمن ابراز خوشحالی از فعالیت سال گذشته فدراسیون اسکواش، اعلام کرد: سال‌های گذشته تعداد شهرهای برخوردار از رشته ورزشی اسکواش 33 شهر بود اما در سال 90 این میزان به 103 شهر افزایش یافت.

وی از رشته ورزشی اسکواش به عنوان یک رشته ناشناس در بین مردم نام برد و تصریح کرد: آشنایی بیشتر مردم با این رشته ورزشی از طریق رسانه‌ها از جمله صدا و سیما در برنامه کاری امسال فدراسیون قرار دارد.

دبیر فدراسیون به رشد این رشته ورزشی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این استان هم‌اکنون و سال‌های گذشته از قهرمانان خاصی در رشته‌های راکتی برخوردار بوده و هست توانایی تبدیل شدن به یکی از قطب‌های اصلی اسکواش کشور را در سال‌های آینده دارد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر بیشتر ورزشکاران تیم ملی کشور از سه استان یزد، تهران و گلستان هستند، گفت: امیدوارم با توجه به استعداد‌های نهفته در استان کردستان در سال‌های آینده شاهد حضور ورزشکارانی از این استان در تیم ملی باشیم.

فقیر به توانایی‌های پیشکسوتان و قهرمانان رشته‌های ورزشی راکتی کردستان اشاره و اظهار کرد: هیئت اسکواش این استان می‌تواند برای فعالیت بیشتر و توسعه این رشته ورزشی از پیشکسوتان برای حضور در این رشته ورزشی دعوت نمایند تا در هیئت حضور داشته باشند.

به گفته وی، استان کردستان از ورزشکاران راکت به دست با استعدادی برخوردار است که از توانایی‌های بسیار بالایی برخوردارند.

دبیر فدراسیون اعلام کرد: کسانی که در این رشته ورزشی فعالیت خود را آغاز می‌کنند تا آخر به فعالیت خود ادامه دهند، چراکه ممکن است آنها به یکی از قهرمانان واقعی این رشته ورزشی تبدیل شوند.

وی در پایان به قابلیت‌‌های خوب برای توسعه این رشته ورزشی در استان کردستان اشاره کرد و خواستار جذب و شناسایی این افراد شد.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول