اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی:

آموزش و آگاه‌سازی بهترین راه مقابله با اعتیاد است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی گفت: آموزش و آگاه‌سازی بهترین راه مقابله با اعتیاد است.

آموزش و آگاه‌سازی بهترین راه مقابله با اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، محمدباقر سعیدی پیش از ظهر امروز در همایش پلیس و دانشجو در جمع دانشگاهیان بناب در سخنانی ترویج مواد مخدر در جامعه را از تهدیدات دشمنان نظام علیه نظام جمهوری اسلامی برشمرد.

وی گفت: آموزش و آگاه‌سازی مردم به خصوص جوانان بهترین راه مقابله با این پدیده شوم است.

وی در ادامه خانواده را یکی از مهم‌ترین نهادهای اثرگذار در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری اجتماعی دانست و اظهار کرد: با انجام اقدامات پیشگیرانه در خانواده‎ها و مدارس زمینه کاهش آسیب‌پذیری این معضل خانمانسوز فراهم شده و به نشاط اجتماعی، روحی و روانی افراد جامعه کمک می‌شود.

سعیدی گفت: مواد مخدر در حال حاضر به دلیل جایگاه ایران در جهان و عناد و کینه نظام‌های سلطه با آن، یکی از جلوه‌های جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی است که هوشیاری بیش از پیش خانواده‌ها را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه به‌عنوان یکی از محوری‌ترین برنامه‌ها در هدفگذاری باید باشد چرا که با فراهم شدن زیرساخت‌ها می‌توان در کنترل و ریشه‌کنی معضلات موفق بود.

سعیدی گفت: ایمن‌سازی در جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر با فرهنگ‌سازی و آموزش‌های پیشگیرانه همچنین اشتغال پایدار در کنار تقسیم عادلانه امکانات قابل حصول خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز بصیرت لازمه مقابله با هر توطئه‌ای از سوی دشمن است، تاکید کرد: دشمن قصد دارد با ترویج و آلوده کردن جوانان ایران اسلامی به انواع مواد مخدر، نسل جوان را از عرصه پویایی، تولید علم و دانش جدا کند تا عقب‌ماندگی کشور را رقم بزند که باید هوشیار بود.

سعیدی افزود: همچنین دشمن با ترویج مواد مخدر قصد دارد ضمن بی‌انگیزه کردن جوانان ایران اسلامی در فعالیت و دستیابی به استقلال اقتصادی، از حضور آنان در بخش تولید نیز جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: اعتیاد به‌عنوان پایه تباهی و نابودی یک جامعه باید مورد توجه و دقت همگان قرار گیرد تا در کنار مبارزه جدی برای ریشه‌کنی، از افتادن جوانان به دام اعتیاد جلوگیری شود.

در کنار برگزاری این همایش، نمایشگاه اعتیاد به مدت یک هفته در دانشگاه بناب دایر شده و برای بازدید علاقمندان باز است.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول