اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گو با فارس مطرح شد

منویات رهبری‌ سیاست‌های کلان روابط عمومی‌ها را معین می‌کند‌

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌ عمومی استان تهران با تاکید بر التزام عملی روابط‌ عمومی‌ها بر ولایت فقیه گفت: منویات رهبری معظم؛ سیاست‌های کلان روابط عمومی‌ها را معین می‌کند.

منویات رهبری‌ سیاست‌های کلان روابط عمومی‌ها را معین می‌کند‌

فتح‌الله فرجی در آستانه 27 اردیبهشت روز روابط‌ عمومی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت:‌ بیشترین سهم تولید و اشاعه خبر در کشور را رسانه‌ها اعم از مطبوعات، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها بر عهده دارند.

عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی استان تهران گفت: خوب این امر که رسانه‌ها بیشترین سهم تولید خبر را دارند و بازوان قدرتمند روابط‌عمومی هستند بسیار جالب توجه و خوشایند است اما باید دقت داشت وظیفه روابط‌ عمومی تنها ارائه گزارش و مصاحبه از مسئولان اداره یا نهاد به مردم نیست، وظیفه خطیر روابط‌ عمومی راضی نگهداشتن مردم و ارباب رجوع از اداره است.

روابط عمومی چشم بینا و گوش شنوای اداره است

فرجی منویات رهبری در مورد ارائه خدمات به مردم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ارائه خدمات به مردم به‌ویژه در ادارات خدماتی مانند شهرداری، اداره آب، برق و … از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است، نباید گذاشت یک ارباب رجوع برای انجام یک کار خدماتی دچار سردرگمی و نارضایتی شود.

مدیر روابط عمومی شهرداری ورامین ادامه داد: در این میان نقش روابط‌ عمومی بسیار حساس است، روابط‌ عمومی چشم بینا و گوش شنوای اداره است، باید حرف مردم را بشنود، درد دل‌ها را به جان بخرد، نارضایتی‌ها را بداند و با ارائه نقص کار سعی در برطرف کردن آن بنماید، اگر سازمانی روابط عمومی قوی و مردمی داشته باشد قطعا موفق خواهد بود.

وی عنوان کرد: باید سعی شود مردم روز به روز به این انقلاب دلگرم‌تر شوند و دغدغه‌های آنها از دریافت برخی خدمات در اداره‌ها از بین برود چرا که این مردم بودند که خون دادند تا انقلاب به پیروزی رسید و حالا باید به بهترین نحو در خدمت آنان بود.

روابط‌ عمومی صحیح جز با روابط‌ عمومی الکترونیک میسر نمی‌شود

عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌ عمومی استان تهران خاطرنشان کرد: در روابط‌ عمومی نباید تنها به این بسنده کنیم که بشویم بلندگوی مسئولان و دائما اقدامات سازمان را توی بوق کرده داد بزنیم، خیر، روابط‌ عمومی یک طرفه که فقط حرف بزند و نشنود روابط‌ عمومی نیست، باید هم بگوییم و هم بشنویم و هم ببینیم و این امر در سطح کلان روابط‌ عمومی صحیح جز با روابط عمومی الکترونیک میسر نمی‌شود.

وی گفت: بنده قبلا هم گفتم باز هم تاکید می‌کنم ما در صورتی می‌توانیم 24 ساعته شبانه‌روز حرف دل مردم را بشنویم که از امکانات روز الکترونیک در روابط‌ عمومی بهره بگیریم و البته تقوا و وجدان کاری هم داشته باشیم، استفاده از تکنولوژی‌های روز خوب است، نیاز است و اصولا لازم است اما اگر وجدان کاری نباشد بی‌اثر خواهد بود، ابتر خواهد ماند، چرا که تقوی اگر نباشد ما حرف دل مردم را هم که در روابط عمومی بشنویم و نسبت به آن اقدامی نکنیم فایده‌ای نخواهد داشت.

مدیر روابط‌ عمومی شهرداری و شورای شهر ورامین سپس با تقدیر از حمایت‌های بی‌دریغ مرتضی تمدن، استاندار تهران به عنوان رئیس شورای هماهنگی روابط‌ عمومی‌های استان تهران بیان داشت: به لطف خدا ایشان به طور کامل از روابط‌ عمومی‌های نوین به‌ویژه روابط‌ عمومی الکترونیک حمایت می‌کنند و این فرصتی است برای مدیران روابط‌ عمومی‌های ادارات و نهادها که بتوانند به این عرصه ورود کنند.

منویات رهبری معظم؛ سیاست‌های کلان روابط‌ عمومی

فتح‌الله فرجی التزام عملی به ولایت فقیه را یکی دیگر از اصول بی‌چون و چرای روابط‌ عمومی‌ها دانست و افزود: مفسر حکومتی احکام ثانویه اسلام ولی فقیه است و در واقع ولی فقیه در سطح کلان با توجه به مقتضیات موجود زمانی مواردی را مطرح می‌کند و اهدافی را معین می‌سازد که باید جامعه برای نیک‌بختی و رستگاری به سوی آن هدف حرکت کنند و در این مقطع است که روابط‌عمومی می‌تواند با انجام کارهای کارشناسی در جهت فرهنگ‌سازی آن امر خطیر گام مثبتی بردارد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال همین نام‌گذاری سال‌ها که توسط رهبر معظم انقلاب صورت می‌گیرد نیاز به برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی دقیق در جامعه دارد و یا گرامیداشت ایام‌الله و مناسبت‌های ملی نقش فزاینده‌ای در فرهنگ‌سازی‌های ملی و دینی خواهد داشت، به همین دلیل بنده از زمان تصدی پست روابط‌ عمومی شهرداری ارتباط بسیار نزدیک با بیت آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، نماینده ولی فقیه در شهرستان و نیز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی داشته و دارم، چرا که معتقدم باید روابط‌ عمومی هدف‌دار باشد و در راستای فرهنگ‌سازی ولایی پایه‌گذاری شود.

بررسی توفیقات روابط‌ عمومی شهرداری و شورای شهر ورامین

این مسئول سپس با اشاره به توفیقات روابط‌عمومی شهرداری ورامین گفت: روابط‌عمومی شهرداری و شورای شهر ورامین که متولی کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر شهرستان است با هماهنگی کامل با مسئول ستاد دهه فجر شهرستان و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران توانسته دو سال متوالی به عنوان کمیته برتر ستاد دهه فجر برگزیده شود.

عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی استان تهران تصریح کرد: روابط‌ عمومی شهرداری و شورای شهر ورامین به عنوان جانشین کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ستاد ارتحال امام(ره) و 15 خرداد، گرامیداشت شهدای 10 دی و نیز 22 خرداد سالروز سفر مقام معظم رهبری به ورامین نقش عمده‌ای در فضاسازی و تبلیغات شهری ایفا کرده است.

وی افزود: روابط‌ عمومی شهرداری و شورای شهر ورامین در مراسمات ملی و دینی همواره از بازوان پر توان ستادهای اجرایی این مراسمات بوده و هست و حضور فعال در عرصه‌های تبلیغی دینی را بر شهرداری و روابط‌عمومی آن فرض می‌دانیم.

فرجی یکی از عوامل موفقیت روابط‌ عمومی را ارتباط با نهادهای مردمی، دینی و دولتی دانست و گفت: ما با روابط‌ عمومی دفتر مقام معظم رهبری، دفاتر مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، اداره کل روابط‌ عمومی استانداری تهران و روابط‌ عمومی‌های ادارات و نهادهای شهرستان ورامین ارتباط نزدیک داریم تا حدی که آیت‌الله محمودی گلپایگانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در خطبه‌های نماز جمعه و محسن منصوری فرماندار ویژه شهرستان بارها از روابط‌ عمومی شهرداری و شورای اسلامی ورامین تقدیر کردند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول