اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران خبر داد

افزایش پالایش گاز به 40 میلیون متر مکعب/ افزایش برداشت از پارس جنوبی اولویت صنعت گاز

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از افزایش روزانه 40 میلیون مترمکعب فرآورش گاز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی پالایشگاه‌های گاز کشور در سه سال گذشته خبر داد.

افزایش پالایش گاز به 40 میلیون متر مکعب/ افزایش برداشت از پارس جنوبی اولویت صنعت گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی جمشیددانا ظهر امروز در نخستین همایش تولید پایدار گاز که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با اشاره به زمستان 90 اظهار داشت: بدون تردید تلاش‌های انجام شده برای جلوگیری از هر گونه وقفه در تولید با حداکثر ظرفیت ممکن، محدود به فعالیت‌های مقطعی زمستانی نبوده و حاصل سال‌ها تلاش مداوم در راستای ایجاد سیستم‌هایی است که استقرار هر یک از آن‌ها ثمره اندیشه، علم، عزم و اراده بوده است.

وی افزود: در سه سال گذشته با توجه به اقدامات اصلاحی انجام شده در برخی از پالایشگاه‌های کشور چون پالایشگاه‌های بیدبلند، شهید هاشمی‌نژاد، فجر و جم ظرفیت فرآورش گاز با 40 میلیون مترمکعب افزایش روزانه به بیش از 520 میلیون مترمکعب در روز رسید.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران افزود: البته با توجه به سیاست‌های کلان شرکت ملی گاز ایران در راستای استفاده بیش‌تر از ظرفیت‌های خالی پالایشگاه‌های گاز کشور، انتظار می‌رود که با توجه به برنامه‌های اصلاحی پیش‌بینی شده، حجم برداشت گاز و فرآورش آن در پالایشگاه‌ها رشد پیدا کند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در ادامه با اشاره به میدان مشترک گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از اولویت‌های مهم صنعت گاز کشور، افزایش برداشت از میدان مشترک گاز پارس جنوبی است.

وی در ارتباط با حجم برداشت گاز از مخزن مشترک در سال 90 گفت: در سال 90 بیش از 5 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب گاز از این مخزن برداشته شده و این در حالی است که این رقم در سال 89، 4.5 میلیارد مترمکعب بوده است.

جمشیدی دانا با اشاره به اثرات تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گاز اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 33 میلیارد تومان و در سال 89، 44 میلیارد تومان صرفه‌جویی ناشی از برخی اقدام‌های اصلاحی در پالایشگاه‌های گاز کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول