اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

بصیرت سپاه برای جهانیان ثابت شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه لنده گفت: در شرایط عادی افراد بصیر و بی‌بصیرت قابل شناخت نیستند ما باید آن‌ها را در شرایط حساس و دشوار بسنجیم که این امر در سپاه محقق و بصیرت آن‌ها برای همه جهانیان ثابت شده است.

بصیرت سپاه برای جهانیان ثابت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی صبح امروز در جمع بسیجیان حوزه‌های مقاومت بسیج شهر لنده با تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه اظهار داشت: شهید مطهری متفکر و اندیشمند جهان اسلام بود که در حوزه‌ هماهنگ کردن دیانت و سیاست گام‌های مؤثری برداشته است.

وی افزود: عقیده و سیاست دو امر ملازم هم هستند که نبود یکی از آنها اختلاف و تفرقه را در بین مردم به وجود می‌آورد و چیزی جز شکست را نصیب آنها نمی‌کند.

امام جمعه لنده با بیان این‌که بیشتر کتاب‌های فقهی علما پیرامون مباحث حکومت و سیاست آمده، گفت: نهج‌البلاغه گفتارهای امیرمؤمنان همه در امور سیاسی بوده که آمیخته به پند و وعظ دینی است.

عبدالملکی با بیان اینکه سپاه مجموعه‌ای از نیروهای بصیر و توانمند است، تصریح کرد: اگر بعد سیاسی سپاه را بگیریم دیگر بصیرت مورد نظر رهبر انقلاب در آن‌ها میسر نمی‌شود.

وی افزود: باید بدانیم که همه دانش‌آموختگان علمی و سیاسی اهل بصیرت هستند یعنی هم دارای بینش اعتقادی هستند و هم بینش سیاسی.

امام جمعه لنده با اشاره به بی‌بصیرتی بعضی خواص در اعصار تاریخ گفت: در طول تاریخ اسلام بارها و بارها افراد بی‌بصیرت ضربه‌هایی به اسلام زدند که قرن‌ها جبران آن را امکان ناپذیر کرده است.

وی افزود: نمونه بارز آن به فرموده مقام معظم رهبری شکست امام حسن(ع) بوده که آن را نشأت گرفته از بی‌بصیرتی مردم آن زمان دانسته‌اند.

عبدالملکی گفت: در شرایط عادی افراد بصیر و بی‌بصیرت قابل شناخت نیستند ما باید آن‌ها را در شرایط حساس و دشوار بسنجیم که این امر در سپاه محقق و بصیرت آن‌ها برای همه جهانیان ثابت شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده مهم‌ترین خصوصیت افراد دارای بصیرت را عمل به تکلیف اعلام کرد و افزود: وقت‌شناسی همراه با حفظ عقیده چه در شرایط دشوار چه در شرایط صلح و آشتی شاخصه رزمندگان اسلام بوده که اهل توجیه نبوده و لباس حق را به تن باطل نمی‌کنند.

عبدالملکی یادآور شد: عقیدتی سیاسی ضامن حفظ ولایت فقیه در برابر دشمنان بوده که توانسته دشمنان اسلام و ولایت را آسیب‌پذیر کند اما این امر تنها همراه با تمام وجود به میدان آمدن میسر می‌شود.

 انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول