اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه و دانشگاه:

نداشتن بصیرت موجب نفی ولایت و نابودی انسان می‌شود

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه قم نداشتن بصیرت را موجب نفی ولایت و اهل بیت خواند و گفت: این امر باعث نابودی انسان می‌شود.

نداشتن بصیرت موجب نفی ولایت و نابودی انسان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام  مهدی عسگری صبح امروز در همایش بزرگداشت شهدای بصیرت در دانشگاه ملایر به مقام شامخ شهیدان در نزد خدا اشاره کرد و افزود: شهدا با الگوگیری از فاطمه زهرا (س) و اهل بیتش در راه دفاع از دین اسلام گام گذاشته و به این مقام والای شهادت نائل آمدند.

 وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) با بصیرت خود مظلومیتش را تا ابد برای همه به اثبات رساند، گفت: تصمیم‌گیری به موقع و دفاع از ولایت این بانوی بزرگ نشان از بصیرت و بزرگ‌منشی ایشان بود و در این راه نیز به شهادت رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه بر لزوم داشتن بصیرت تأکید کرد و بیان داشت: نداشتن بصیرت موجب نفی ولایت اهل بیت و یا دشمنی با اهل بیت می‌شود و در نهایت انسان را به نابودی می‌کشاند.

وی بی‌بصیرتی افراد در دوران‌های مختلف زمان را نشان از دنیاطلبی و حب آن خواند و گفت: این امر به وضوح در زمان ائمه معصومین(ع) به ویژه دوران امیرمومنان علی (ع) و در حادثه عاشورا مشاهده شد و دشمنان کوردل که حب دنیا داشتند  بهترین بندگان خدا را با بی‌بصیرتی به شهادت رساندند.

عسگری به بی‌بصیرتی برخی افراد در فتنه‌های سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: حرکات این افراد به خاطر حب دنیا و ندیدن حقایق بود و بی‌بصیرتی چشم دل انسان را کور می‌کند.

وی بر لزوم الگوگیری از شخصیت وجودی فاطمه زهرا(س) تأکید کرد و عنوان داشت: اگر در مسیر پیروی از مکتب فاطمه زهرا(س) و ائمه معصومین حرکت کنیم، مشکلات امروز در جامعه به وجود نمی‌آید.

این استاد حوزه و دانشگاه قم در پایان به شهدای بصیرت اشاره کرد و گفت: آنچه امروز این عزیزان را ماندگار کرده است شناخت حقیقت الهی و راه حق و حرکت آگاهانه همراه با بصیرت در راه شهادت بوده است.

انتهای پیام /غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول