اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مرند:

باید در جوانان بصیرت فرهنگی ایجاد کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه مرند گفت: باید در جوانان بصیرت فرهنگی ایجاد کرد تا آنان بتوانند امتیازات فرهنگی اسلام را نسبت به غرب بشناسند.

باید در جوانان بصیرت فرهنگی ایجاد کرد

 به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان سپاه ناحیه مرند به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت علامه مطهری، هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم، اظهار کرد: استاد شهید مطهری هویت اسلامی، تاریخ و عزت مسلمانان را برای انسان معاصر معرفی کرد تا مردم به این هویت ببالند و خود را در این مسیر بدانند.

وی تصریح کرد: این شهید بزرگوار نشان داد که انقلاب اسلامی بعثت جدیدی است که برای تحول در زندگی جهان معاصر و مدرن ایجاد شده است.

امام جمعه مرند افزود: دغدغه فکری شهید مطهری مبارزه با التقاط بود و این مسئله نقطه آگاه‌سازی معلمان در آموزش و پرورش را مشخص می‌کند که آنها باید مانع ورود هرگونه تفکر التقاطی به درون نظام آموزشی شوند.

وی تصریح کرد: شهید مطهری در برابر تمام تفکرات التقاطی و نادرست زمان انقلاب اسلامی، راهکار و راه‌حل ارائه می‌داد و نادرستی و انحرافی بودن اندیشه‌های التقاطی آن روزگار را برای مردم روشن می‌کرد.

نعمت‌زاده گفت: استاد مطهری تلاش زیادی کرد تا موارد انحرافی و التقاطی که در دانشگاه‌ها و فضاهای علمی آن روز ایجاد شده بود از ذهن اقشار مختلف به ویژه تحصیلکرده‌ها پاک کند.

وی در ادامه به نقش معلمان در تربیت نسل فهیم آینده اشاره کرد و افزود: ایجاد بصیرت، نیاز به وجود فضاهای تنوع و تکثر در محیط های یادگیری دارد و که در این زمینه همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه برای تعمیق بصیرت اعتقادی نقش‌آفرین است.

امام جمعه مرند گفت: باید در جوانان بصیرت فرهنگی ایجاد کرد تا آنان بتوانند امتیازات فرهنگی اسلام را نسبت به غرب بشناسند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول