اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گنبدکاووس پیش‎بینی کرد:

کشت کلزا در سطح 4500 هکتار از اراضی گنبدکاووس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور تولیدات گیاهی جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس از پیش‎بینی کشت کلزا در سطح 4 هزار و 500 هکتار از اراضی گنبدکاووس خبر داد.

کشت کلزا در سطح 4500 هکتار از اراضی گنبدکاووس
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد محمودی‎نیا صبح امروز در جمع تشکل‎های کشاورزی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: تاکنون برای کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان در سطح 4 هزار و 358 هکتار با 511 نفر کشاورز قرارداد منعقد شده است.
وی مناسب‎ترین زمان کشت دانه روغنی کلزا در اراضی زراعی گنبدکاووس را اوایل تا اواخر آبان ماه اعلام کرد و افزود: با مساعد شدن شرایط آب و هوایی کشت دانه روغنی کلزا اوائل آبان ماه در مزارع این شهرستان آغاز شده است.
محمودی‌نیا تصریح کرد: در راستای حمایت از کشاورزان 381 تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان منطقه توزیع شده است.
رئیس اداره امور تولیدات گیاهی جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: از زمان کشت کلزا تاکنون 300 هکتار از اراضی زراعی این منطقه زیرکشت دانه روغنی کلزا رفته است.
وی با اشاره به توزیع نهاده‌ها بین کشاورزان گفت: تاکنون 33 تن انواع بذر هایولا از نوع 401 آرجی‌اس بین کشاورزان توزیع شده است.
کارشناس دانه‌های روغنی جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه میزان بذر مصرفی در هر هکتار را شش تا هفت کیلوگرم اعلام کرد و از کشاورزان خواست تا کشت بذر خود مصرفی خودداری کرده و برای کاهش جمعیت علف‎های هرز از علف‎کش‎های پیش رویشی استفاده کنند.
رحمت‌الله غیادی اظهار داشت: کشت دانه روغنی کلزا در تناوب با گندم، جو و ذرت علاوه بر مزایایی نظیر کاهش جمعیت علف‎های هرز و کاهش آفات و بیماری‎ها باعث افزایش و پایداری عملکرد آنها می‌شود. کلزا حاوی 40 تا 48 درصد روغن و کنجاله آن حاوی 35 تا40 درصد پروتئین است.  در سال زراعی گذشته سطح سبز کلزا 442 هکتار بود که به دلیل خشکسالی در زمان کشت محصول از این مزارع 750 تن دانه روغنی کلزا برداشت شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول