اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد:

کاهش 20درصدی برداشت کلزا در سال‌ جاری

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌ جاری برداشت محصول کلزا تا 20درصد کاهش داشته باشد.

کاهش 20درصدی برداشت کلزا در سال‌ جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید مرتضی امینی نیاکی صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان با تاکید بر اینکه بیش از 40هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیرکشت دوم رفته است، تصریح کرد: این کشت‌ها شامل کشت مجدد و رتون برنج، سبزی و صیفی، دانه‌های روغنی و علوفه است.
وی با بیان اینکه شرایط نامناسب جوی موجب عدم باروری و سبز شدن جوانه‌های دانه کلزا شده است، گفت: در 2هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی آمل کلزا کشت می‌شود که به نظر می‌رسد سطح سبز این محصول 20درصد کاهش داشته باشد.
به گفته امینی، کاهش دمای هوا وضعیت رویشی این گیاه را دچار اختلال کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد: خسارت‌ها اگر در هفته‌های اولیه که قابل ردیابی و کارشناسی باشد پذیرفته می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه بیشتر مزارع در مسیر رودخانه‌ها قرار دارند، یادآور شد: این رودخانه‌ها سیلاب‌خیز است و این احتمال خطر بیشتری را برای محصولات کشاورزی ایجاد می‌کند.
امینی عنوان کرد: کشاورزانی که در این مسیرها اقدام به کشت می‌کنند باید خطرات احتمالی را در نظر بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام بهره‌برداران بخش کشاورزی آمل صورت گرفته است، ابراز داشت: به دلیل اینکه یک نفر در بخش‌های مختلف کشاورزی فعالیت می‌کرد چندین بار در سامانه ثبت‌نام شده در حالی که تعداد بهره‌برداران آمل نباید از 26هزار نفر بیشتر باشد.
این مسئول گفت: در مرحله راستی‌آزمایی این طرح، میزان واقعی بهره‌برداران کشاورزی آمل به دست می‌آید.
امینی با بیان اینکه 8 هزار و 500 نفر برای دریافت کارت سوخت بخش کشاورزی در آمل ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد 8 هزار و 100 نفر تایید شده و مابقی دارای پرونده‌های ناقص هستند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای این بهره‌برداران از سوی دولت کارت سوخت صادر می‌شود.
این مسئول بخش کشاورزی با اشاره به اینکه از 38هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان تنها 15درصد آن یکپارچه‌سازی شده، اذعان داشت: اگر اعتبارات این بخش به روند فعلی ادامه داشته باشد، یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی سال‌های زیادی زمان خواهد برد.
انتهای ‌پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول