اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ابراز رضایت از رسیدگی به پرونده‌های قضایی

عملکرد دادگستری کهگیلویه در سال 90 تشریح شد

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه با ابراز رضایت از سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی در این شهرستان، عملکرد دادگستری کهگیلویه در سال 90 را تشریح کرد.

عملکرد دادگستری کهگیلویه در سال 90 تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، محمد حکیم امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه بر عزم راسخ دستگاه قضایی در برخورد قاطع با متجاوزان و متخلفان تاکید کرد.

رئیس دادگستری کهگیلویه با تشریح عملکرد حوزه قضایی شهرستان کهگیلویه در سال 90، رسیدگی به پرونده‌ها را در ابعاد مختلف بویژه از لحاظ کمی و کیفی بسیار مثبت ارزیابی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از مجموع 6 هزار و 459 پرونده وارده به دادسرا، 6 هزار و 268 فقره از این پرونده‌ها رسیدگی و صدور قرار نهایی شد.

رئیس دادگستری کهگیلویه افزود: در شعبات مختلف دادگاه‌های عمومی و انقلاب نیز از مجموع 5 هزار و 413 پرونده وارده، تعداد 5 هزار و 409 فقره از این پرونده‌ها منتهی به صدور رای گردیده و مختومه شده‌اند.

حکیم در ادامه سخنان خود یادآور شد: از مجموع 5 هزار و 413 پرونده وارده به دادگاه‌های عمومی و انقلاب، 2 هزار و 416 فقره مربوط به شعبات حقوقی و 427 فقره مربوط به دادگاه انقلاب و 2 هزار و 525 فقره مربوط به شعبات جزایی بوده است.

رئیس دادگستری کهگیلویه عنوان کرد: در سال 90 بیشتر پرونده‌های وارده به شعبات حقوقی شامل دادخواست یا درخواست‌های مطالبه طلب، مطالبه وجه چک، ثبت واقعه طلاق و مطالبه مهریه بوده‌اند و بیشترین تعداد وارده به شعبات جزایی مربوط به عناوین اتهامی ضرب و جرح عمدی، سرقت، صدمه بدنی غیرعمد و توهین و اخلال در نظم عمومی بوده‌اند.

وی در پایان ابراز داشت: در دادگاه انقلاب نیز بیشترین تعداد پرونده مربوط به عناوین اتهامی نگهداری و استعمال مواد مخدر بوده است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول