اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خبر داد

تشکیل 2100 پرونده برای موقوفات متصرفی خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: برای خلع ید موقوفات متصرفی 2 هزار و 100 پرونده توسط این اداره کل در دادگستری تشکیل شده است.

تشکیل 2100 پرونده برای موقوفات متصرفی خراسان شمالی
حجت‌الاسلام رحیمی مهدوی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: عمده این موقوفات متصرفی مربوط به اراضی کشاورزی و واحدهای صنفی است.

وی با اشاره به وجود 3 هزار و 500 موقوفه در خراسان شمالی افزود: امسال درآمد موقوفات استان رشد چشمگیری داشته و تاکنون 4 میلیارد و 500 میلیون ریال درآمد کسب شده است.

مهدوی‌پور تصریح کرد: براساس برنامه باید درآمد موقوفات خراسان شمالی تا پایان امسال به 8 میلیارد ریال برسد.

وی همچنین توجه به نیات واقفان را در صرف عواید وقف مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا بانک اطلاعاتی موقوفات در استان راه‌اندازی و اطلاعات موقوفات احصاء شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از وقف به عنوان یک ظرفیت برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: تمام بخش‌ها به ویژه رسانه‌ها در ترغیب مردم به وقف رسالت سنگینی بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: احیای سنت حسنه وقف و موقوفات از جمله رسالت‌هایی است که در تولیدات و فعالیت‌های فرهنگی نباید فراموش شود.

مهدوی‌پور اضافه کرد: وقف از کارهای نیک و خیری است که در پیشبرد کارهای ارزشمند و اهداف جامعه نقش بسزایی دارد و واقفان با وقف اموال خود نقش ارزشمند در جامعه دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: وقف ریشه دینی و اسلامی دارد و در دوره‌های مختلف برکات زیادی را از جنبه دینی و سیاسی برای حاکمیت اسلامی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: انجام تبلیغات مناسب باید نگاه، نگرش و سمت و سوی افراد خیراندیش و واقفان را در خصوص وقف از سمت موضوعات و نگاهی خاص خارج کرده و به سوی موقوفات جدید در راستای رفع نیازهای روز جامعه سوق دهیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول