اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی تخلف برخی از کاندیداها در زمان سکوت تبلیغاتی

8 مورد پرونده به دادگستری همدان ارسال شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: در پی تخلفات صورت گرفته توسط برخی از کاندیداها و در زمان سکوت تبلیغاتی تاکنون هشت مورد پرونده به دادگستری همدان ارسال شده است.

8 مورد پرونده به دادگستری همدان ارسال شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به چگونگی روند انتخابات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه انتخابیه همدان و فامنین اظهار کرد: تاکنون هیچگونه تخلفی به هیئت اجرایی شهرستان همدان گزارش نشده و در ایام تبلیغات، سکوت و زمان اخذ رأی نیز شهرستان همدان در خصوص عدم تخلفات انتخاباتی سرآمد بوده است.

وی عملکرد انتخاباتی هیئت اجرایی، کاندیداها و هواداران نامزدها را خوب ارزیابی کرد، و افزود: با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم در ساعت‌های نخستین امروز یقیناً زمان مشخص شده برای اخذ آراء نیاز به تمدید دارد و در این خصوص نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

فرماندار همدان ابراز کرد: مجموع واجدین شرایط در حوزه فامنین و همدان 502 هزار نفر هستند که از این تعداد 32 هزار 888 نفر برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنند و رأی اولی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات مقطعی بوجود آمده در خصوص استعلام الکترونیکی ثبت‌نام کنندگان، خاطرنشان کرد: بیشتر مشکلات با برگزاری مانورهای متعدد و در شعب مختلف حل شده اما در صورت اختلال سامانه مشکلی در روال رأی‌گیری بوجود نخواهد آمد و استعلام هویت افراد به صورت آف‌لاین انجام می‌شود.

قهرمانی‌مطلق گفت: در هر شعبه بالغ بر 15 نفر که شامل رئیس، نایب‌رئیس، منشی، کاربران، افراد ناظر، نماینده فرماندار، بازرس،‌ محافظان صندوق و نمایندگان کاندیداها می‌شوند، فعالیت می‌کنند.مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی نظرات و انتقادات خود را به شماره تلفن "8281086" اعلام کنند.

فرماندار همدان با اشاره به اعزام 30 نفر دیگر از عوامل اجرایی به شعب پر ازدحام اضافه کرد: به منظور تأمین امنیت در انتخابات 30 درصد از شعب به نیروهای سپاه و 70 درصد دیگر نیز به نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات سپرده شده است. در مجموع 24 صندوق سیار در شهرستان‌های فامنین و همدان در نقاط پر‌تراکم به لحاظ جمعیتی نظیر بیمارستان‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و پادگان‌ها به منظور جمع‌آوری آراء تعبیه شده است.

قهرمانی‌مطلق با تأکید بر اینکه در هیچ یک از شعب بدون شناسنامه رأی اخذ نمی‌شود، گفت: 183 شعبه در سطح شهرستان همدان، 64 شعبه در بخش مرکزی، 30 شعبه در قهاوند و 54 شعبه در شهرستان فامنین ایجاد و تعبیه شده است.

وی یادآور شد: با توجه به واجد شرایط بودن 467 هزار نفر در شهرستان همدان در حال حاضر 480 هزار برگه تعرفه در همدان آماده شده است که در صورت کمبود بیش از 30 هزار مورد تعرفه نیز آماده واگذاری داریم.

فرماندار همدان با بیان اینکه طبق آمار کشوری به ازای هر کرسی مجلس 12 نفر نامزد انتخاباتی وجود دارد، افزود: با توجه به تعدد کاندیداها و اینکه در شهرستان همدان به ازای هر کرسی 14 نفر نامزد اعلام موجودیت کرده‌اند برگزار شدن انتخابات در دور دوم دور از ذهن نیست.هرگونه تبلیغات اعم از تبلیغات روزنامه‌ای، پیام کوتاه و غیره در زمان سکوت تبلیغاتی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

قهرمانی‌مطلق بیان کرد: در پی تخلفات صورت گرفته توسط برخی از کاندیداها و در زمان سکوت تبلیغاتی تاکنون هشت مورد پرونده به دادگستری همدان ارسال شده است.

وی در پایان زمان اعلام نتایج انتخابات را 13 اسفند اعلام کرد و گفت: اعلام نهایی نتایج در گرو جمع‌بندی اطلاعات در سایر حوزه‌هاست و هر کاندیدایی که حداقل 25 درصد از آراء صحیح را به‌ دست آورد نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نهم خواهد بود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول