اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

معلمان بذر اعتماد به نفس را در دل دانش‌آموزان بکارند

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: اعتماد به نفس و خودباوری رمز پیروزی یک ملت است و معلمان وظیفه دارند که بذر این مسئله را در دل دانش‌آموزان بکارند تا آنها نسبت به ارزش‌های دینی و ملی خود افتخار کنند.

معلمان بذر اعتماد به نفس را در دل دانش‌آموزان بکارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در مراسم گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان نمونه استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار کرد: خداوند متعال خود را معلم معرفی کرده و این مسئله بیانگر جایگاه والای مقام معلمی است.

وی افزود: نخستین معلم انسان، پروردگار عالمیان بوده و در آیات گوناگون از جمله در سوره بقره آمده است که همه اسماء به آدم آموزش داده شد و به این ترتیب شأن معلمی خداوند بیان می‌شود.

استاندار قم با بیان اینکه آیات دیگری نیز در این خصوص نازل شده است گفت: نخستین نعمتی که در سوره الرحمن حتی قبل از اهمیت خلقت بیان می‌شود، مسئله تعلیم و تعلم است.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین سوره نازل شده بر پیامبر نیز شأن معلمی خداوند ذکر شده و ذات اقدس احدیت، بزرگ‌ترین معلم انسان مطرح می‌شود ضمن اینکه پروردگار مهربان عالم، پیامبران خویش را به عنوان معلمان تاریخ به میان امت‌ها فرستاده و آنها موظف بودند که پیام خداوند را به انسان‌ها برسانند.

موسی‌پور با اشاره به تذکرات فراوانی در خصوص اهمیت و تأثیرگذاری مقام معلم در فرمایشات پیامبر اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) گفت: بر اساس روایتی از امام صادق(ع)، تمام موجودات زنده زمین برای معلمان طلب مغفرت و آمرزش می‌کنند.

وی با بیان اینکه کار معلمان به عنوان فعالیتی عظیم در جهان آفرینش محسوب می‌شود عنوان داشت: معلمان و مربیان نباید شغل خود را با دیگر مشاغل مقایسه کنند زیرا جایگاه شغل آنها بسیار بالاست.

 استاندار قم نگاه محض شغلی به معلمی را موجب خسران و ضرر دانست و تاکید کرد: کسانی که معلم بودن را تنها راهی برای کسب معاش می‌پندارند متضرر خواهند شد زیرا معلمی تنها با عشق به رشد و کمال بشری امکان‌پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: سراسر زندگی انسان شامل تعلیم و تعلم بوده و معلمان به عنوان زنده‌کنندگان دیگر انسان‌ها محسوب می‌شوند زیرا برخی انسان‌ها مرده‌اند و نیازمند یاری معلمان هستند.

موسی‌پور خواستار تذکر دائمی معلمان به نفس خویش شد و گفت: در یک نگاه عام، همه انسان‌ها معلم هستند و می‌توانند با نوع رفتار و عملکرد خود، درس انصاف و پاکی را به دیگران آموزش دهند.

استاندار قم تاکید کرد: نیت پاک و خالص نخستین شرط معلمی است زیرا این کار مقدس و پاک بوده و باید با نیت خالصانه انجام شود.

وی با تاکید بر تقویت باورهای دینی، اعتقادی و مذهبی توسط معلمان همه رشته‌های تحصیلی افزود: درس عدالت، نظم، هویت، خودباوری و اخلاق از مهم‌ترین آموزش‌های معلمان به دانش‌آموزان بوده و این قشر زحمتکش می‌توانند سرمنشأ تحولات عظیمی در تاریخ شوند.

موسی‌پور با اشاره به داستان ورود آیت‌الله مکارم‌شیرازی به حوزه علمیه گفت: مشوق اصلی ایشان برای پوشیدن لباس روحانیت، دبیر شیمی این مرجع تقلید بوده است که امید و حرکت به سمت کمال را در وی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه معلمان، تقویت بعد اخلاقی دانش‌آموزان است ابراز کرد: حتی به وسیله علوم تجربی نیز می‌توان حس خداگرایی را در کودکان و نسل آینده بیدار کرده و آنها را به سمت مسئله نظم و انسجام عالم هستی و توحید سوق داد.

استاندار قم بیان داشت: اعتماد به نفس و خودباوری رمز پیروزی یک ملت است و معلمان وظیفه دارند که بذر این مسئله را در دانش‌آموزان بکارند تا آنها نسبت به ارزش‌های دینی و ملی خود افتخار کنند.

وی با اشاره به ضرورت حضور به موقع معلمان در کلاس درس افزود: این امر موجب آموزش نظم و انضباط به دانش‌آموزان می‌شود و حتی نوع پوشش وی نیز در این زمینه تأثیرگذار است و مجموعه این عوامل موجب پیشرفت کشور می‌شود زیرا ملت‌های توسعه یافته از طریق فرهنگ خود به جایگاه کنونی دست یافته‌اند.

موسی‌پور با تاکید بر ضرورت مطالعه و کسب علم توسط معلمان تصریح کرد: وظایف معلمان نسبت به دانش‌آموزان بسیار اهمیت داشته و در صورت توجه به تمام این مسائل، تکلیف معلمی بسیار مشکل است زیرا مسئولیت معلمان، بزرگ‌ترین مسئولیت در جامعه است و آنها در روز قیامت به همین دلیل مورد سئوال واقع می‌شوند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول